Само през първите две седмици от стартирането на Националния експортен портал в режим онлайн около 60 фирми са потвърдили регистрациите си в него, а общият брой посещения е надхвърлил 3 000 души. Това съобщиха за NewBusiness.bg от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, която е създател на проекта. Припомняме, че регистрацията и предоставяната информация в портала са безплатни.

Чрез регистрация в сайта българските компании не само се включват и стават част от общофирменния каталог, но и имат възможност да представят актуални оферти и да потърсят бизнес партньори от и към чужбина, да се възползват от бази данни, подпомагащи намирането на производители, доставчици и дистрибутори. Гъвкава функционалност позволява търсене с помощта на филтри по продукт, сектор, отрасъл, които се задават от потребителя.

Порталът предоставя голям обем статистическа и аналитична информация за външната търговия на България, за международните пазари, за договорноправните рамки, стокообмена, перспективите за развитие, основните икономически показатели, специфичните изисквания към стоките от съответния пазар.

Специално място на портала е отделено на инициативи в страната и чужбина: обучения и семинари, бизнес форуми и търговски мисии, международни панаири и изложения. Сред информационните и консултантски услуги, които предлага новият портал в помощ на експортноориентираните български предприятия, са анализи, материали и ръководства.

Порталът е разработен по Проект „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”, Приоритетна ос 4 на ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономиката 2007-2013 г.”, по който Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия е институционален бенефициент.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *