На 24 август в София се проведе един доста интересен тренинг на тема „Ефективен мърчандайзинг“. В тази връзка потърсихме организаторите от Бизнес школа Възраждане, да разкажат за себе си и за провежданите от школата обучения. Резултатът е публикуваното по-долу интервю със Снежанка Христова, която ни разказва за предимствата на ефективния мърчандайзинг в съвременния изпълнен с послания и разнообразни продукти свят.
ВЪПРОС: Бихте ли представили Бизнес школа Възраждане? С какво се занимава, с какво се отличава от другите обучителни организации?
ОТГОВОР: Бизнес школа „Възраждане“ е създадена по идея на Виктория Андреева на 25.06.2009г. с подкрепата на ръководството и настоятелството на Читалище „Възраждане“ в гр.София. Целта на школата е да предостави възможност за допълнително обучениие по различни програми, които развиват личностните качества на всеки човек.
Когато развиваме своите умения и качества можем да се възползваме от по-добра работа , по-добър прием от околните или да се научим да разбираме хората около нас като започнем от най-близките си.
Това ,което ни отличава от останалите школи е голямото желание и положителната енергия, с която водим обученията. Езикът на преподаване е достъпен и всичко научено теоретично се изпробва практически веднага.
Характерни за провеждането на обученията са спокойната атмосфера, дружелюбното отношение и близкият контакт с лектора, което нашите участници усещат и споделят в обратната връзка в края на всяко обучения. Повечето от тях продължават контактите си и след това .
ВЪПРОС: Защо решихте да водите обучения по мърчандайзинг? С какво според вас тази маркетингова сфера е толкова важна за предприемачите?
ОТГОВОР: Занимавам се от 15 години с продажби и сключване на сделки .Винаги съм се интересувала от психологията в продажбите и какво още може да накара човек да си купи даден продукт. Когато има много стоки и услуги на пазара всичко е важно. Ефективният мърчандайзинг е страхотна възможност да накараме хората да видят и купят нашия продукт..
ВЪПРОС: Какви са основните предимства, които ефективният мърчандайзинг може да даде на един търговец?
ОТГОВОР: В съвременният свят съществува огромно количество производители, продавачи, дистрибутори на продукти и услуги. При това всяко предприятие е заинтересоано от развита и стабилна система на реализиране на продукта. Колкото по-добре е измислена стратегията за продажба, толкова повече продукция ще бъде реализирана, а следователно и повече печалба за компанията.
Мърчандайзингът представлява съвкупност от техники и методи на представяне на продукта в търговската зала с цел да се повлияе на поведението на клиента посредством представяне на подходящия продукт, на точното място и обкръжение, в точното количество, при точното осветление и цветова гама.
ВЪПРОС: Мислите ли, че българските предприемачи използват оптимално предимствата на мърчандайзинга в свой бизнес?
ОТГОВОР: Българските предприемачи имат възможност да виждат и да ползват опита на големи чужди компании, търговски вериги в областта на мърчандайзинга. За да се развиваме винаги може повече. Както казва Мечо пух „Колкото повече ,толкова повече ”
ВЪПРОС: А може ли този инструмент да помогне на малките и средни фирми да се конкурират успешно с големите?
ОТГОВОР: Изследователите в Америка установяват, че всяко трето решение за покупка, клиентите взимат в магазина. Решението да се купи без предварително намерение за това често възниква тогава, когато продуктът попада в полезрението на клиента. Една възможност за малките фирми, които нямат голям бюджет за реклама, е да поставят своя продукт до същия продукт – лидер на пазара. В този случай ще могат да се радват на по-високи обороти.
ВЪПРОС: Вашите лектори какъв опит имат в тази сфера?
ОТГОВОР: Лекторите ни имат опит в сферата на продажбите над 15 години .
ВЪПРОС: Накрая – бихте ли разкрили някоя от тайните на успешния мърчандайзинг пред читателите на www.newbusiness.bg?
ОТГОВОР: Специално за читателите на www.newbusiness.bg ще издам някои тайни от курса по Ефективен Мърчандайзинг:
1. Уредетете разполагането на продукта в допълнителни , които да стоят на линията на интензивния поток от клиенти.
2. Стремете се пространството за вашите продукти да е по-голямо от това на конкурента.
3. Привлечете допълнително внимание с помощта на ясни ценници, табличка – Разпродажба
4. Ефективно използвайте вътрешни рекламни материали. Поместени в точката на продажба позволяват увеличение на продажбата до 80%.
Изполвайте различни методи и хватки и техники за да покажете продукта си. Ако клиента го види той ще го купи !