Как сайтът на Агенция по вписванията посреща чуждите инвеститори

Напоследък членовете на кабинета се надпреварват да обясняват, как страната ни ще привлича чуждестранни инвеститори от Япония, Китай, Турция, арабските страни, Бразилия и къде ли още не. Министри се ръкуват пред камерите със свои чуждестранни колеги, с посланици и представители на големи международни компании и се правят, че наистина им пука за привличането на нови инвестиции.

Какво обаче би се случило, ако някой от същите тези чужденци реши просто за експеримент, да отвори сайта на институцията, с която всеки инвеститор би се сблъскал, още при регистрацията на новата си фирма у нас – Агенция по вписванията? Той просто не би разбрал нищо, защото въпросната уеб страница няма дори английска версия (да не говорим за версии на френски, немски, китайски или турски език) …

Всеки, който посети сайта на ведомството, ще се увери, че към момента, която и страница да отвори, ако натисне английското флагче, просто ще бъде прехвърлен към празна страница с надпис Coming Soon (очаквайте скоро), заобиколен от същите български менюта. Можеше поне да има телефон и мейл за контакт, както и адрес на ведомстовото на английски език.

Всички икономически анализатори през последните месеци повтарят усилено, че стабилизирането, основано на износа, не е достатъчно и единствено привличането на повече чуждестранни инвестиции може да гарантира на страната ни нужните нива на растеж. Ако обаче не сме изпълнили дори елементарни условия за това – като англоезични версии на сайтовете на ключови ведомства, как можем да очакваме, че инвеститорите ще изберат точно нас?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *