Британският мобилен оператор О2, който е собственост на испанския телеком Telefonica, пусна на пазара нова услуга, базирана на местоположението, наречена Priority Moments. Тя локализира потребителите по GPS или през базовите станции на мобилните оператори и им позволява да научат за най-изгодните оферти, намиращи се близо до тях.
С новата опция О2 директно „хвърли ръкавицата“ на две от най-успешните стартиращи компании за онлайн услуги – щарските фирми Forsquare и Groupon. Услугата на британския оператор вече включва предложения от 30 водещи марки на острова, включително кината Odeon, Harvey Nichols, WH Smith и Zizzi, както и над 3500 магистрални outlet търговски обекта.
За сега Priority Moments е достъпна като мобилно приложение за смартфони, работещи с операционните системи Android и iOS (която е внедрена в iPhone), както и като уеб услуга, работеща с всеки мобилен браузър.
Пускането на операторска услуга в директна конкуренция с онлайн компаниите, е поредният епизод от битката за приходите в мобилния сектор, която вече няколко години се води между телеком бранша и интернет корпорациите.
Преди малко повече от четири години тогавашният шеф на Vodafone Group Арун Сарин прогнозира в изказване, направено на Световния мобилен конгрес, че скоро интернет компании като Google, Yahoo!, Skype и Facebook ще навлязат в мобилното пространство и ще започнат да генерират приходи от потребителите на мобилни телефони, докато телекомите постепенно се превръщат в обикновени компании за поддръжка на клетъчната инфраструктура.
През последните няколко години видяхме как прогнозата на Сарин постепенно се осъществява, а битката се съсредоточи около пазара на мобилни приложения. Телеком операторите обаче също започнаха да инвестират в онлайн услуги, магазини за приложения и да завземат все по-голям дял от тези подсегменти и новата услуга на британската О2 не е нищо повече от поредния ход в тази битка.