На 26 май 2011 г. стартира кампанията „eCommerceAcademy на колела” на eCommerceAcademy. Тя има за цел да даде тласък на бизнес модернизацията в сектора на туризма и туристическите технологии в България. Вече бяха проведени две от поредица презентации на тема „Хотелският уеб сайт днес – Как да превърнем онлайн посетителите в гости?” във Варна и в Бургас. Въпреки стартиралия вече сезон презентациите събраха повече от 20 представители на ръководни позиции от хотели по Българското черноморие.

В България по-малко от 10% от онлайн продажбите се дължат на туристически услуги, докато в световен мащаб те надхвърлят 50%. Парадоксално е също че в България живеят и работят едни от най-добрите IT професионалисти, но бизнесът изостава с въвеждането на онлайн технологиите. Всичко това води до забавен ръст и по-малък дял на онлайн продажбите.

Пренасянето на бинзеса в онлайн пространството не е лесен, но за сметка на това e изключително ефективен начин да се достигне до непрекъснато разрастващия се интернет пазар. В днешно време потребителите търсят информация за фирми и продукти предимно от удобството на креслото си. Това е лесно и спестява време, а освен това потребителят винаги може да види какво мислят други потребители, които вече за си закупили продукта, който го интересува.

Почти всички хотели в България имат уебсайт. Под 5% от тях обаче имат потребителски ориентиран подход, който да даде възможност на бъдещите им клиенти лесно да намерят каквото търсят. „В днешно време не може само да опишем какво прави нашата фирма и да сложим няколко снимки – трябва да имаме видео. Статистиката сама сочи, че над 60% от маркетинга преминава през видеомаркетинг.” Това категорично твърдение е на Владимир Кръстев – експерт Видеопродукция в компанията ProVideoMotion.com. На семинара той разясни на хотелиерите как да използват мултимедийните канали, за да промотират бизнеса си. „Възможността клиентите да видят на филм това, което ги интересува, генерира интерес и продава”, категоричен е Кръстев.

От друга страна по време на презентациите беше дадена нова гледна точка за това що е SMO (Social Media Optimization). „Социалните мрежи са платформи, които придобиват все по-голямо бизнес значение”, казва Николай Николаев, маркетинг стратег в социалните мрежи към Webboratory. В своята презентация Николаев акцентира на факта, че много фирми имат профил във Facebook например, но много малко от тях имат реална маркетингова полза от това. Причините за това са много и ще бъдат презентирани в детайли по време на международната конференция „Онлайн дистрибуция на туристически продукти“ в София през септември тази година.

Сред основните теми в обсъжданията бяха и резервационните системи и това как хотелиерите и туристическите агенции да предоставят цялостна услуга онлайн – от предоставянето на адекватна информация до възможността да се резервира и плати нощувка в реално време. Тази тема разви Ирена Шекерджийска, мениджър „Продуктово развитие” в TravelStoreMaker, и допълни, че предлагането на хотелски услуги вбъдеще трябва да се обвърже и със самолетен билет, кола под наем и други допълнителни услуги. Според нея традиционните туристически агенции ще се превърнат в предприятия, които предлагат бутикови услуги. Тя даде пример с това, че ако един потребител резервира в пакет полета и хотела си на страницата на CenTransit.bg например, може да спести до 100 лева, когато това касае пътуване в чужбина. Тази статистика е показателна за очакванията на пазара за динамично развитие на туристическия отрасъл в онлайн среда.

Следващите семинари, които ще се проведат през месец юни, ще бъдат в София, Банско и Пампорово. За повече информация посетете www.eCommerceAcademy.net

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *