Докато мобилните разплащания постепенно набират популярност в Азиатско – тихоокеанския регион, САЩ и Западна Европа, финансовият гигант MasterCard публикува проучване на начина, по който NFC услугите и останалите мобилни плащания се възприемат от крайните потребители.
Може би най-важният извод от документа е, че младите хора (между 18 и 34 години) са по-отворени за идеята да правят плащания по телефона, в сравнение с останалите възрастови групи. Любопитно е, че 65% от младите потребители се чувстват „по-разголени“ без телефон, отколкото без портфейл. И въпреки, че проучването не е успяло да отговори на въпроса дали се чувстват „по-разголени“ без телефон, отколкото без дрехи, то е категорично, че точно тази възрастова група ще бъде движеща сила при навлизането на мобилните платежни услуги.
Друг интересен извод от доклада е, че според повече от половината запитани, телефоните на хората са по-показателни за тях като личности, отколкото портфейлите и съдържанието им. Въпреки, че почти няма разлика в предпочитанията по полов признак, все пак мъжете са малко по-отворени (51%) към идеята да правят плащания през телефона.
Като цяло изследването налага усещането, че ние сме се превърнали в общество, което е напълно зависимо от мобилните телефони, но тази зависимост не ни е направила по-спокойни по отношение на сигурността и защитата на информацията и комуникациите. Особено показателно е, че 62% от всички участници в проучването са посочили, че биха искали по-сериозни доказателства, че личните им данни са защитени, преди да започнат да плащат през телефоните си.