Интервю с Камен Кънев, изпълнителен директор на МОИТЕ ПАРИ, Българският финансов пътеводител
Г-н Кънев, как се появи идеята за zadrujno.bg?
Философията на МОИТЕ ПАРИ винаги е била ориентирана към клиента, с грижа той да бъде добре информиран, да се отговори на нуждите му и да се чувства добре. Мислейки как да стимулираме хората да опитват нови неща, без това да се отрази зле на финансите им, решихме да въведем в България модела на груповото пазаруване, чрез сайта Zadrujno.Bg. Сайтове като Groupon от години действат много успешно на Запад.
Кризата също оказа влияние, от гледна точка на това, че търговците се отвориха за тази нова форма на привличане на клиенти, особено при положение, че инвестират единствено стойността на отстъпката и нищо повече за такава ефективна реклама с пряка измерваемост чрез продажби едновременно с това.
За около 1 година се появиха много подобни сайтове, които предлагат същата услуга като Вашата. Как успявате да останете конкурентоспособни?
Стремим се да бъдем гъвкави, да предлагаме постоянно нови и необичайни неща. Освен това нашият фокус не е концентриран върху бройките продадени ваучери, а върху преживяването. Тъй като много държим на качеството, подбираме търговци с доказани позиции, от които и ние като клиенти сме били доволни. Може да се каже, че се отличаваме с това, че предлагаме не сделки, а преживявания; не намаления, а възможност да се опита нещо ново и интересно, но на такава цена, че всеки да може да си позволи да пробва.
За кого е по-изгодно предлагането на продукти и услуги на значително по- ниска цена – за потребителя или за търговеца? И каква е гаранцията, че търговецът ще предостави качествена услуга?
Нашата философия е, че в задружното пазаруване всички остават доволни. Потребителите получават големи отстъпки за интересни и качествени продукти и услуги, получават разнообразие и персонално отношение.
Търговците получават реклама под формата на преки продажби. Рекламната инвестиция е само стойността на отстъпката, а добре обслужените и доволни клиенти могат да станат постоянни клиенти и на редовна цена. Това е и гаранцията за обслужването: когато търговецът осъзнае, че с добро отношение към Задружните си клиенти ще постигне дългосрочни резултати.
Кои от предлаганите от Вас оферти се радват на най- голям интерес?
Най-купувани са услуги от категория „Здраве и красота” и „Заведения”. Интерес има обаче и към по-необичайните предложения като екстремни спортове, екскурзии и хотелски пакети и т.н.
Според националната статистика в България се харчи най- много за храна. Дали вашата форма на онлайн пазаруване може да стимулира потреблението и в други сфери и да задвижи икономиката в по- общ план?
Това вече се случи – отстъпката е стимулът за импулсивна покупка, но не е водещата причина. Просто всеки човек има нужда от разнообразни преживявания, от забавление и добро прекарване. Със задружното пазаруване това е достъпно на един бутон разстояние.
Освен това профилът на нашите клиенти показва, че те са с по-високо образование, доходи и позиции от средния Интернет-потребител в България, което показва, че малко по малко животът на хората започва да става по-активен и интересен, а не да се върти само около оцеляването.