Заместник-министърът на земеделието и храните Светлана Боянова откри вчера магазин, направен по Наредбата за директни продажби в столицата. Магазинът е първият в София, в който ще се продават пчелни продукти на пчеларската фирма „Амброзия”. Наредбата дава възможност на земеделските производители да продават продукцията си директно на крайните потребители.  В новооткритият магазин потребителите ще могат да купуват различни видове пчелен мед и пчелни продукти без съдържание на механични примеси или причинители на заболявания.

На откриването производителят на пчелен мед и собственик на магазина Стефан Стефанов изрази недоволството си от ограничението по закон пчеларите да могат да предлагат директно 40 % от продукцията си, но не повече от 2 тона годишно. В отговор зам.-министър Боянова уточни, че това ограничение е изискано от Европейската комисия, а последващото изменение на тези условия подлежи на съгласуване и одобрение от Общността.

Боянова обяви, че 70 % от средствата от Националната програма по пчеларство 2011-2013 са вече усвоени. „До момента само 23 производители са се възползвали от правото си на директни продажби по Наредбата”, подчерта заместник-директорът на Българската агенция за безопасност на храните д-р Венцеслава Тасева. От тях 18 произвеждат пчелен мед, четирима са производители на кокоши яйца и един на сурово мляко.

По Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г. са одобрени 453 проекта на обща стойност над 20 млн. лева на пчелари, кандидатствали по мярка 112 „Създаване на стопанства на млади фермери”.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *