Google пусна преди броени часове два нови инструмента, позволяващи на малките фирми да се развиват в международен план. Google Global Market Finder е услуга, която може да ви помогне да откриете нови пазари в други страни по света, а Google Ads for Global Advertisers е портал, координиращ съществуващи услуги на корпорацията, като AdWords и Google Translate, които биха могли да са полезни в достигането до тези пазари.
Да допуснем например, че вие имате малка фирма, продаваща колиета. Използвайки Google Global Market Finder вие можете да изберете какъв тип страни бихте искали да проучите, като възможен пазар (например ЕС, Северна Америка или пък само икономиките от Г20). Въвеждате думата „колие“, която Google автоматично превежда на съответния език. След това търсачката анализира различни фактори – колко често е търсено в съответната страна за тази дума, колко са успешни рекламите на компанията за конкретната дума там и др.
Накрая вие получавате класация на страните, според това колко голяма би била вероятността според Google, бизнесът ви в тях да е успешен. След като вземете решение, Google Ads for Global Advertisers може да ви помогне да осъществите вашата експанзия – от превеждането на сайта ви, през управление на рекламите, до научаване на подробности за шипинговите възможности.