Виртуалната телефонна централа дава възможност на фирмата да плаща толкова, колкото използва. Не се налага инвестиция в оборудване, поддръжка. Това бе изводът от уебинара, организиран от IDG.BG с подкрепата на „Мобилтел“, който бе на тема „Бъдещето на гласовите бизнес комуникации“.
За да премиинат към виртуализиране на съществуваща телефонна централа, компаниите трябва да имат нужда от това. Тя може да бъде определена от увеличаване броя служители, настоящата централа вече да не е от полза, остаряло телеком оборудване, откриване на нов офис, или нов бизнес. Има клиенти, при които виртуалните телефонни централи биха били полезни, но това не е масовият пазар. Според Радка Хинкова, Началник отдел „Фиксирани/Конвергентни услуги”, дирекция „Телекомуникационни решения и продукти”, „Мобилтел“ тези централи имат бъдеще сред определени сегменти от потребителите.
Ралица Килиан, Търговски Директор, Spectrum Net и Орбител също е оптимист за развитието и предлагането на тези услуги. Целият свят се движи в посока на аутсорсинг на нетипичните дейности на дадена организация. Нуждата от техника и намирането на подходящи кадри отпадат, имайки такова решение. Виртуалните телфонни централи изискват съответната технологична нагласа от страна на клиента и липса на страх от внедряването.
На практика виртуалната телефонна централа може да се предлага както за стационарна, така и за мобилна телефония. Една от посоките, в които „Мобилтел“ предвижда да развива услугите си е виртуалната телефонна централа да може да предлага едно и също удобство както за клиентите, които ползват мобилна телефония, така и за тези, използващи фиксирана.
Част от участниците смятат, че стационарната телефония все още има бъдеще, други от тях застанаха зад тезата, че мобилните комуникации ще превземат пазара. Но в крайна сметка операторите се стремят да задоволят комуникационната нужда на клиентите и те са тези, които определят какво ще бъде развитието на комуникационния пазар.