14.7 млрд. евро са инвестирани в онлайн реклама в Европа през 2009 г. Континентът постепенно настига САЩ по обем на средствата, изразходвани за реклама в мрежата, обяви днес президентът на IAB Europe Ален Йоро по време на презентацията си на webit 2010 – най-голямото събитие за дигиталния бизнес в Централна и Източна Европа. Форумът се провежда в София от 27 до 29 октомври 2010 г.
През 2009 г. инвестициите в онлайн реклама в САЩ възлизат на 16,26 млрд. евро, докато година по-рано те са 16,83 млрд. евро. За сравнение, обемът на тези инвестиции в Европа през 2008 г. е малко над 13 млрд. евро. „В условията на криза дигиталният маркетинг продължава да бележи развитие в Европа и на националните пазари на континента, което е много положителна тенденция”, заяви Ален Йоро.
Най-много инвестиции за рекламни и маркетингови активности в интернет спрямо броя на потребителите на мрежата са направени в Чехия. Там този дял възлиза на близо 50 евро средно на потребител, докато в България са инвестирани между 3 и 4 евро на човек, ползващ интернет.