“Обучението в бизнес не е абитуриентски бал – иху-аху и отминава. Трябва да се измерва как се променя знанието, да се обръща конкретно внимание на всеки един сегмент, това е част от успеха в бизнеса”, каза Ивайло Кунев – партньор и основен фасилитатор на компанията сертифициран по програми и на CELEMI и на Eagle’s Flight, на пресконференция в хотел „Феста“. Тя бе част от представянето на най-новата бизнес симулация на световния лидер в сферата на корпоративните обучения CELEMI на тема “Създаване на динамични бизнес стратегии при бързо променящи се пазарни условия”. За да се представи по най-ефективен начин в България  пристигна Амми Янебранд – главен консултант в СЕЛЕМИ. Симулацията представляваше сериозна игра, в която се включиха над трийсет мениджъри от различни компании, включително и представители на медиите. Те имаха шанса да ръководят отделни отдели, да се състезават на реалния бизнес пазар, да допускат грешки, които им струваха много по-малко, отколкото в реалния живот. Организатор на събитието бе компанията In Your Hands, партньор на CELEMI за България.
“Едно от най-важните неща е подбора на трейнъри – да са били в този бизнес, да са паднали, да са се одраскали няколко пъти, да са станали и да са продължили още по-уверено” – сподели Павел Панов – управляващ партньор на In Your Hands и сертифициран фасилитатор по програми на CELEMI и на Eagle’s Flight, и допълни: “Обучавали сме хора от общински съвети, Държавната агенция по чужди инвестиции, НЕК и бих казал, че хората от държавната администрация също имат голяма нужда да се обучават, да изучават новите бизнес стратегии, за съжаление по министерствата не са толкова самокритични. И въпреки пречките от държавата, фирмите успяват да закрепят бизнеса си. Дори кризата не може да спре развитието на бизнеса – самият факт, че от година насам милиардерите от 400 са станали 490 е достатъчно красноречив”.
Пред над 30-те медии, които присъстваха на пресконференцията, бяха дискутирани следните въпроси: Да спечелите пари преди да ги похарчите …или да похарчите пари, за да спечелите?
Да пуснете на пазара нови продукти сега …или да изчакате търсенето на пазара да се увеличи?
Да продавате това, което можете да доставите …или да доставяте това, което можете да продадете?
Да спечелите силна позиция на пазара и да я защитавате …или да бъдете достатъчно гъвкави, за да се приспособите към променящите се условия.
Колко да инвестирате в развитието на хора, процеси или продукти? Сега …или по-късно?
Да преследвате всички сегменти на пазара… или само един?
Да наемете постоянен персонал …или да използвате външни услуги?
Да се придържате към основните принципи… или да се движите по ръба?
In Your Hands e първата компания у нас от типа One–stop–shop на пазара на тренинг услугите. Тя съчетава опита, уменията и ноу-хау практиките на световните лидери в обучението Eagle’s Flight, CELEMI и WebSoft като допълнително компанията придоби и правата за още няколко все още неизвестни тренинг марки за българския пазар като Empower Training Solutions, CorporateBattlefields, PeakTeams, Skill Boosters. Обединяването на всички тези марки в едно общо представителство за България предлага за първи път възможността за организиране на всякакъв тип обучение, изцяло съобразено с нуждите на клиента. От съществуването си на българския пазар, отделните компании са обучили над 11 000 души от над 500 корпоративни клиента – български и чуждестранни компании.  Партньори са: Кока-Кола, Винпром Пещера, Мобилтел, Карлсберг България, Сименс ЕООД, САП Лабс България,  Метро Кеш анд Кери и много други.

Основният екип на In Your Hands се състои от 8 експерта с разнообразен опит в сферите на управление на международна компания и на процесите по продажби, в неправителствения сектор и публичните институции, в банковата индустрия и образованието.
„С In Your Hands ние искаме да покажем убедеността си, че всичко е в нашите ръце. От степента ни на подготвеност да взимаме правилните решения навреме зависи да увеличим и възможностите за успех. Точно това предлагаме и ние – онази база от знания, практики и опит, които са необходими, за да може бизнесът да се развива възходящо”- смята управляващият партньор в компанията Павел Панов.

Над 11 000 служители от над 500 български и чуждестранни компании са били обучени от тях. Най-голям дял от участвалите – 26%, са от сферата на производството, 13% са от сектора банки и финанси, 10% се занимават с търговия и други 10% работят в сферата на информационните технологии. Около 7% са служители на компании в сектора на логистиката, 6% – в телекомуникационни компании и други 6% в медии, 5% – във фармацевтичния сектор. Останалите 17% от участниците са служители на компании от секторите енергетика, услуги, недвижими имоти, горива и неправителствени организации.
Голяма част от компаниите (63%), които търсят подобни обучения за служителите си, са чуждестранни инвеститори в страната. Над 70% от компаниите са реализирали повторно обучение. Най-търсените тренинги са тези за средния оперативен мениджмънт и са свързани с по-ефективно управление на екипите и процесите, фини умения и майсторство при търговската комуникация. Често причината е очакваната по-висока ефективност от страна на оперативните мениджъри в компанията.

„Кризата показа на компаниите, че материалните ресурси не могат да ги изведат от нея, а нематериалните са тези, които могат да го направят – хората, изграденият имидж и ноу-хау. Ето защо е важно постоянното усъвършенстване на знанията и подобряване на уменията – онова, което предлагаме в In Your Hands. Доброто управление на нематериалните активи прави една компания успешна”, смята Павел Панов.

Като цяло българският пазар следва тенденциите на европейския. Онова, което ни различава е, че в България компаниите не обръщат внимание на финансовото „образование” на служителите, които не са занимават пряко с финанси. Разбирането на повечето европейски компании е, че независимо дали един служител се занимава пряко с управлението и отчитането на парите във фирмата, или работи в съвсем друга функционална област, той трябва да познава логиката на паричния поток и механизма, по който парите се превръщат в печалба, за да може по-ясно да види своята роля в създаването на парите в компания и съответно да работи целенасочено в тази посока.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *