Малките и средни компании по света все по-често се обръщат към гъвкави решения за свиване на административните разходи, като ползват възможностите на виртуалните офиси, показват наблюденията на българската фирма „Регус Груп“, утвърдена в предлагането на подобни услуги. Специално проучване сред 1130 бизнес лидери във Великобритания, извършено по нейна поръчка, показва, че 83% от предприемачите все по-често търсят варианти и нестандартни решения за промяна на работните модели. Две трети от мениджърите въвеждат иновативни работни модели, а 65,5% вярват, че инвестициите в гъвкаво работно място ще имат положителен ефект върху организацията. Според 19,4% влиянието ще е негативно. Въпреки това се очаква инвестиции във виртуалните офиси да нараснат с 27.5 на сто през следващите три години.
Услугата „виртуален офис” е създадена основно за стартиращи компании и българските фирми все по-често се възползват от нея, за да развият бизнеса си в Европа или САЩ. Вместо да плащат за персонал, консумативи и наеми, мениджърите наемат местен бизнес адрес, телефонен номер и екип, който приема пощата и обажданията. Така, докато фирмите тестват пазара, дават поне два-три пъти по-малко пари за офис. Хората могат да работят от вкъщи, да са в друга държава или да са постоянно в двожение, но пак да имат представителен адрес. Ако се наложи наемане на зали за срещи или самостоятелен офис, компанията ще плати само за пространството и услугите, които реално и ефективно използва.
В София основният пакет за наемането на виртуален офис започва от 80 евро месечно, в Австрия – 89 евро, Франция – 59 евро, Германия – 69 евро, Хонконг – 388 хонконгски долара, Лондон – 59 лири, САЩ – 79 долара, Япония – 13900 йени. Цените варират значително и в рамките на един град в зависимост от локацията.