Mistral software реализира успешно първата за България инсталация на каси на самообслужване (Selfcheck) в супермаркет от веригата ProМarket. Автоматизираното и локализирано за българския пазар решение на IBM – IBM Selfcheckout е качествено нова услуга, насочена към клиента и подобряваща цялостната работа на търговския обект. Принципът на работа на Selfcheckout устройствата е затваряне на целия цикъл на пазаруване на клиентите без намесата на обслужващ персонал – клиентът маркира своята стока, поставя я в предназначено за целта място, плаща в брой или с карта за безналично плащане и получава своя фискален бон.

Това е процес, който е удобен и пести време от чакането на опашки. Инсталираните в  ProMarket  две 2 сигнални устройства ще бъдат бързи каси, през които ще минават клиенти с покупки до десет продукта.

„Касите на самообслужване предлагат на потребителя по-бърз, лесен и приспособим процес на пазаруване.” споделя Любомир Ковачки, управител на на Mistral software.

Благодарение на Mistral software и стартирания проект по инициатива на търговска верига ProМarket, както и на бързата реакция от страна на развойните отдели на фирмата, IBM стана първият производител подготвил машините за работа с български банкноти и монети.
За Selfcheckout технологията
Selfcheckout технологията набира все по-голяма популярност в Европа и Америка. През последните години все повече търговски обекти отварят врати за сравнително новата технология, тъй като тя решава много проблеми на инвеститорите:

1. Ограничава проблемите с кражбите на стоки – selfcheckout предлага концепция с измерване на стоката след маркиране, което ограничава възможността за маркиране на различна (по-евтина) стока;
2. Увеличава качеството на обслужване на клиентите – можете да пренасочите персонала, обслужващ касите в посока повишаване на качеството на обслужване на клиента.
3. Всеки магазин, инвестирал средства в selfcheckout увеличава броя на клиентите си заради интереса за купувача. Това допълнително спомага за по-бързата възвращаемост на средствата.

По прогнозни данни инвестицията в selfcheckout е възвращаема в рамките на 2 до 4 години.

За IBM Selfcheckout
В средата на 2008 година Mistral software ООД стартира успешно партньорство с IBM България по посока внедряване на устройства за самообслужване на клиенти посредством разработената от IBM технология.

IBM е световен лидер в POS оборудването и обслужването на клиенти. В държавите от Източна Европа като Словения, Сърбия, Хърватска, Полша IBM стартира първи бизнес с устройства за самообслужване и това дава преднина на фирмата пред конкурентите й. Гледайки напред в технологичното бъдеще, IBM ще продължи да подобрява и продава своите лесно достъпни решения за самообслужване.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *