Кампания за младежкото здраве спечели „Отговорен бизнес и иновации“

Ивайло Кирилов от Професионална техническа гимназия „Н.Вапцаров“, Самоков, Маргарита Стойчева от Национална финансово-стопанска гимназия, София, Венцислав Стоев от ПГ по техника и мениджмънт „Христо Ботев“, Ботевград, Силвия  Иванова от Софийска гимназия по строителство, архитектура и геодезия и Мартин Кановски от 134 СОУ „Димчо Дебелянов“ са отбора,който ще представи страната ни на Иновационния лагер в Брюксел на 25-27 май в Брюксел.

Близо 120 ученика от 20 училища в страната разискваха по казус, свързан с темата за отговорен бизнес, в рамките на състезанието „Отговорен бизнес и иновации”. Предизвикателството към учениците бе отправено от екип на Хюлет-Пакард България. Състезателите имаха за задача да предложат оригинална идея за благотворителна кауза, която компанията да реализира в полза на обществото. В рамките на 6 часа участниците трябваше да развият своите идеи в различни активности, без да надвишават зададения им бюджет. За да създадат своята идея за благотворителна кауза, учениците, разделени произволно в 22 отбора, разполагат с достъп до интернет и съветите на бизнес-консултанти доброволци.

Победителите впечатлиха журито със своята идея за мащабна компания за подбряване на хранителните навици, физическото здраве и комуникацията сред младите. Тя включва серия от събития, които доброволци от Хюлет-Пакард България организират, като здравословен пикник, спортни прояви в училища и промотират активната комуникация сред хората на популярни места. Състезателите се бяха погрижили и за маркетинга на кампанията, като измислиха атрактивни имена на отделните прояви – “Вашият семеен здравословен пикник”,“Спортувай с нас” и “А, ти как живееш?”.

Проявата се подкрепя от Европейската комисия и Хюлет-Пакард България. През последните четири години над 13 хил. ученици от страната ни са преминали обучение през съвместната инициатива „Отговорен бизнес” на Хюлет-Пакард България и Джуниър Ачийвмънт България, а над 500 са се борили за място сред българските представители в Брюксел. За периода 2006-2010 година подкрепата на Хюлет-Пакард България възлиза на близо 50 хил. лева, като програмата бележи стабилен ръст на участници, който за тази година е 20 на сто.

На тазгодишната проява присъства заместник-министъра на образованието, Милка Коджабашиева,  изпълнителения директор на Джуниър Ачийвмънт България, Милена Стойчева, Джим Леехи, директор на Англо-американското училище и представители на Хюлет-Пакард България.

„Корпоративната социална отговорност е особено важна тема за компаниите в момента. Тъй като иновациите подпомагат развиването на отговорен бизнес, решихме да отправим предизвикателство към учениците, което обединява двете теми – каза Милена Стойчева -По този начин ние искаме да ги провокираме да мислят по изобретателен начин по реален бизнес проблем“.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *