Добри перспективи за онлайн пазаруването в България

Според MasterIndex България – изследване, поръчано от MasterCard Europe, което се провежда за първи път в страната през 2009 г., картодържателите в България са доста активни интернет потребители. Сериозното разпространение на интернет в страната представлява добра база за бъдещото развитие на електронната търговия в България. Изследването показва, че картодържателите имат голям интерес да използват т.нар. мобилни плащания.
Резултатите от MasterIndex България сочат, че 79% от картодържателите използват интернет и повече от 9/10 от тях обикновено ползват интернет у дома, а почти половината – на работното място, което показва, че значителна част от картодържателите имат достъп до интернет както вкъщи, така и на работа. Резултатите от изследването сочат, че интернет е важна част от начина на живот на българските картодържатели – 62% използват интернет всеки ден, а 11% са онлайн няколко пъти седмично. Средната честота на използване на интернет е 25.1 пъти на месец за картодържателите, които ползват глобалната мрежа. Все още близо 21% от картодържателите изобщо не използват интернет.
Що се отнася до онлайн пазаруването, не всички картодържатели се чувстват сигурни да използват картите си за покупки в интернет. 30 процента от картодържателите, които използват интернет, пазаруват онлайн. Най-голямата част от картодържателите, които пазаруват в интернет – 30 процента, го правят няколко пъти годишно, 16 процента – веднъж месечно, а 14 процента – няколко пъти на месец, докато само един процент от картодържателите пазаруват онлайн всеки ден. Средната честота на онлайн пазаруване сред картодържателите е 1.44 пъти месечно.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *