Най-посещаваната социална мрежа в света предлага уникални възможности на рекламодателите, решили да инвестират част от маркетинг бюджета си в нея.
Когато създавате реклама във Facebook, освен за таргетирането и криейтива, е важно да се погрижите и за избора на цел (т.нар. objective). По този начин подсказвате на рекламния алгоритъм какво искате да постигнете, а той от своя страна ще направи всичко възможно да покаже рекламата ви на правилните хора, които е по-вероятно да изпълнят целта ви.
Днес ще ви представим пет вида реклами във Facebook, които ще бъдат от полза за бизнеса ви и можете да изпробвате сами или с професионална помощ от агенция за дигитален маркетинг.
Brand Awareness
Когато искате рекламите ви да бъдат видяни от хора, които е по-вероятно да ги запомнят, изберете brand awareness като цел. Чрез тази опция ще разпространите и заздравите представата за бранда ви, а рекламата ви ще бъде показана на колкото може повече потребители според бюджета, който сте задали.
Post engagement
Всеки, който публикува съдържание във Facebook, иска то да бъде видяно и оценено от повече хора. Борбата за лайкове, споделяния и коментари в нюз фийда е ожесточена и няма абсолютно нищо лошо да изпъкнете пред останалите, като отделите някой лев, за да побутнете публикацията си нагоре.
Покрай post engagement рекламите във Facebook може да спечелите и допълнителни бонуси като нов трафик към уебсайта ви и нови последователи за бизнес страницата ви.
Leads: Instant forms
Рекламата във Facebook е удобен и изгоден метод за събиране на лийдове – потенциално заинтересовани от бизнеса ви потребители, които да запознаете допълнително с предлаганите от вас продукти през социалната мрежа или друг маркетинг канал.
Чрез Instant forms рекламата потребителите ще видят полета, в които могат да споделят с вас контактите си, както и да отговорят на други въпроси, които ще им зададете. След попълване на нужната информация може да ги насочите към определена целева страница, която да посреща нови потребители, хоумпейджа ви или файл с полезно съдържание, който да видят директно от формуляра.
Instant forms рекламата позволява част от информацията, например име, имейл адрес и телефон на даден потребител да бъде автоматично попълнена. Така се пести време, а то за мнозина е пари.
Traffic: Landing Page Views
Изпратете потребителите към целевите страници на уебсайта си с умно таргетиране и впечатляващ криейтив. Когато някой кликне на рекламата ви, ще бъде изпратен директно на зададен от вас линк, където в идеалния случай ще го посрещне целева страница с предложения и послания, релевантни на рекламата и интересите на потребителя.
Когато оптимизирате за целта Landing Page Views, казвате на алгоритъма на Facebook, че искате да достигнете до хора, които е по-вероятно да кликнат и заредят целевата ви страница. От там до поръчката топката е във вас.
За да бъдете сигурни, че всички елементи съвпадат и работят заедно, можете да се обърнете към агенция за дигитален маркетинг.
Sales: Meta Advantage+ catalogue ad
Чрез Meta Advantage+ (познати също като динамични реклами) можете да рекламирате продуктовия си каталог с помощта на Meta Pixel. Мachine learning алгоритми ще ви помогнат да персонализирате криейтива за всеки потребител, така че това, което всеки вижда, да бъде релевантно на интересите и опита, който има досега с уебсайта ви.
Можете, например, да създадете реклами, в които потребителите да видят продуките, които са изоставили в количките си. Или пък да таргетирате вече съществуващи клиенти с продукти, подобни на такива, които вече са поръчали.
При този вид реклама се създава темплейт, който автоматично да използва снимки и избрани от вас детайли от продуктовия ви каталог (например име на продукта, цена и други).
Вариантите за реклама във Facebook са много, а тези пет са само малка, но ценна част от тях. Не забравяйте, че почти всички рекламни цели работят и в Instagram, което спестява време и усилия при стартиране на нови кампании.
Чрез възможностите на рекламната платформа на Meta можете успешно да преведете потребителя през маркетинг фунията си и да го превърнете в клиент – сами или помощта на агенция за дигитален маркетинг.