Съвети за подготовка на онлайн магазините за активния празничен сезон

В средата на месец ноември търговците започват да се подготвят за наближаващите празници. Активният сезон на продажбите започва с черния петък, продължава с кибер понеделника и завършва с пазаруването преди Коледа и Нова година. Всичко това прави потребителите по-активни, а собствениците и екипите на онлайн магазини – по-натоварени. Практиката от предходни години обаче показва, че много от тях се оказват неподготвени за наплива от клиенти, което за някои онлайн търговци превръща този период от добра възможност за увеличаване на приходите, в причина за пропуснати продажби и изгубени клиенти.

“Активният сезон на пазаруване сам по себе си не е достатъчен за успешни продажби. Нужна е и сериозна подготовка, която обхваща всеки аспект от един онлайн бизнес – от маркетинга и рекламата, през хостинга, до логистиката, комуникацията с клиентите и поддръжката. Търговците трябва да са добре подготвени, за да реализират възможно най-много продажби в този активен период от годината” – споделя Цветелина Георгиева, маркетинг мениджър в българската хостинг компания СуперХостинг.БГ. В следващите редове тя споделя няколко съвета, които могат да бъдат от ключово значение за онлайн търговците и успешното посрещане на силния потребителски интерес, който се очаква.

Актуализирайте съдържанието на уебсайта си с празнична тематика

На прага на активния празничен сезон от хостинг компанията съветват да бъдат актуализирани всички продуктови страници на уебсайта с нови оферти и предложения. Още по-добра идея е да бъде създадена специална целева страница, която да акцентира върху офертите за черния петък и предстоящите празници. В нея е добре да се поставят новите оферти и промоции, налични само през този период. А след това страницата да бъде популяризирана в медиите, социалните мрежи и други маркетингови канали. Това ще засили нейната тежест и в крайна сметка ще спомогне за увеличаване на посещенията.

Обърнете внимание на техническата подготовка

“От важно значение е преди активния празничен период да се уверите, че на сайта няма грешки, които да пречат на клиентите да правят поръчки или да завършват процеса на покупка. Имайте предвид, че в този период посетителите ще отварят огромен брой други сайтове и ако вашият не е на ниво, ако в него има грешки или забавяне на процеса, е много възможно бързо да предпочетат друг търговец” – споделя Цветелина Георгиева.

Ъпдейти и сигурност

От важно значение е също обновяването на темата и всички плъгини, както и да се уверим, че сайтът има SSL сертификат. Хостинг компанията от своя страна е подготвена да посрещне различни атаки срещу сайтовете, разположени при нея, включително DDoS (т.нар. разпределена атака за отказ от услуга), brute force и други широко разпространени заплахи за сайтовете.

Скорост на зареждане

Друг ключов аспект е да се уверим, че сайтът се зарежда бързо, тъй като ако отварянето му се забави повече от 2-3 секунди, потребителят вероятно ще се насочи към друг уебсайт и друга промоция. “Знаем, че искате посетителите ви да могат лесно да се ориентират в сайта ви и да намерят точно това, което търсят, но ако дори не могат да стигнат до там, защото зареждането на сайта ви отнема цяла вечност, те ще си тръгнат, без да направят покупка” – посочва още Цветелина Георгиева. “Много е важно уебсайтът да бъде оптимизиран за мобилни устройства, дори и по-голямата част от трафика му да идва от настолни компютри. Някои от посетителите може да използват смартфони или таблети, през които да направят своите покупки” – допълва още маркетинг мениджърката на СуперХостинг.БГ.

Подготовка за повишен трафик

Трафикът към един сайт по време на черния петък и кибер понеделника може да нарасне в пъти, в сравнение с посещенията през останалите дни от годината. Това означава, че обичайните хостинг параметри могат да се окажат недостатъчни през тези дни. Така точно в момент, в който онлайн търговците разчитат да увеличат продажбите си, може да се окаже, че сайтът им е недостъпен. А това може да доведе до недоволни клиенти, пропуснати ползи и напразно изразходвани маркетингови средства. Затова е от ключово значение собствениците на онлайн бизнеси да анализират параметрите на уебсайта и очакванията си за повишаване на трафика, а при нужда – да се свържат предварително със своята хостинг компания и да информират служителите ѝ за планираните промоции.

Разполагаме ли с достатъчно наличности

За да посрещнем търсенето в Черния петък, трябва да сме сигурни, че разполагаме с достатъчно наличности, за да могат клиентите действително да поръчат това, което искат. В противен случай те просто ще продължат напред сред многобройните промоционални предложения, а ние ще пропуснем да реализираме продажби.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *