Системата представлява пълноценен робот – финансов съветник, способен да води сложни разговори с банковите клиенти
Българското дружество „Сирма Груп Холдинг“ представи своя система с изкуствен интелект на едно от най-значимите международни изложения в областта на финансовите технологии – Money20/20. Продуктът, представен от българския екип, е изкуственият интелект Melinda – интелигентна чат платформа, създадена специално за банковия и финансов сектор. Събитието се проведе в Амстердам и събра над 4000 представители на повече от 1500 от най-големите банки, финтех компании и други дружества от сектора на финансите и технологиите в света.
Форумът по традиция налага дневния ред в развитието на финтех бранша и откроява бъдещите тенденции в него. Тази година не беше изключение и дискусиите на сцената на конференцията бяха посветени на очакванията за промените в този сегмент, новите бизнес модели и играчи, които навлизат в него, както и начините, по които те ще си взаимодействат. Беше поставен акцент и върху нуждите на различните видове малък и среден бизнес от специфични финтех решения – от малките магазини, до шофьорите на таксита.
Отвореното банкиране, позиционирането на Африка като голяма възможност за инвеститорите и участниците във финтех пазара, както и влиянието на изкуствения интелект върху бъдещото развитие на сектора бяха сред останалите по-значими теми по време на събитието. Представеният от екипа на Сирма изкуствен интелект Melinda впечатли посетителите със способността си да води пълноценни разговори и разбира контекста на разговора с клиентите на банки и други финансови организации, благодарение на технологии за machine learning (машинно обучение), обработка на естествен език (NLP – natural language processing) и разбиране на естествен език (natural language understanding).
„Интересът на организации от целия свят към Conversational AI, технологичния стак използван в Melinda показва, че финансовата индустрия акттивно търси доставчици на този тип интелигентни решения. Затова е радващо, че българска разработка е сред водещите в този съвсем нов сегмент и може да се окаже двигател за либерализиране на достъпа до услугата „финансов съветник“ в България и на Балканите. В базовия си вариант нашата система представлява чатбот, който обаче може да се надгради до истински робот – съветник, който анализира думите на своя събеседник и може да му предлага съответните отговори и решения“ – споделя Момчил Зарев, Главен търговски директор на решенията за финансови институции в българската компания.
Екипът на Сирма представи технологичната и консултантска експертиза на компаниите от групата, свързана с внедряването