Нуждата на бизнеса от дигитален маркетинг по време на криза

 

Новосъздадените бизнеси имат една приоритетна задача и тя е да привлекат клиенти. Много от фирмите разчитат на традиционните маркетингови похвати, като печатна реклама, табели, билбордове, дори флайери. Макар тези видове реклама да работят донякъде, има и по-ефективен начин за рекламиране на бизнеса – онлайн присъствието. Дигиталният маркетинг предоставя огромни възможности пред всеки бизнес, независимо дали е малък, среден или голям.

Кои са предимствата на дигиталния маркетинг?

Потенциалните клиенти, които се намират онлайн, са огромна група от хора. Продавайки вашите стоки или услуги електронно, можете да достигнете до аудитория по начин, който е едновременно рентабилен и измерим.

Онлайн можете съвсем лесно и бързо да разберете какво търсят вашите клиенти. Като тогава имате възможността да го направите не само на местно ниво, ами и на глобално. Традиционните методи, които биха ви осигурили такъв обхват са прекалено скъпи, докато с един електронен магазин, разходите са значително по-ниски.

Дигиталният маркетинг дава възможност да следите клиентите си за промени в потребителското им поведение. Освен това имате и възможността да изпробвате различни маркетингови подходи и да разберете кой как им влияе. Всичко това може да го направите и с традиционните маркетингови подходи, но изисква по-големи усилия и повече разходи.

Какви са заблудите при малките фирми?

Според агенцията за изработка на сайтове и маркетинг SEO Web Design малките фирми понякога смятат, че нямат време и пари да бъдат конкурентоспособни онлайн. Те считат, че могат да се сблъскат само с ограничен брой предизвикателства и оставят онлайн пространството на заден план. Много от тях предпочитат да се придържат към една или две основни форми на реклама, като по този начин бизнесът им се развива бавно, с течение на времето.

Има фирми, които дори са приели, че най-добрата стратегия е просто да изчакат да се появят клиенти. Друга огромна заблуда е, че щом един бизнес е малък, той се нуждае само от малък брой клиенти. Всички тези подходи са неефективни и водят до загуби и дори фалити.

Вашите клиенти със сигурност са онлайн

Вашите настоящи и потенциални клиенти вече са онлайн. Има голям шанс, те да ви търсят там и ако не могат да ви открият да се насочат към ваш конкурент. Всички потребители преди да направят покупка, първо проверяват онлайн реномето на даден бранд. Търсят отзиви, оценки, мнения и ако не успеят да намерят вашето онлайн присъствие, може да заключат, че бизнесът ви не е легитимен. Хората няма да вземат сериозно компанията ви и бързо ще се насочат към конкуренцията.

Вашите конкуренти са онлайн

За да бъде вашият бизнес успешен, трябва да обърнете внимание на това, което конкурентите ви правят и да се поучите от тях. Мислете за конкурентите си не само като някой, който планирате да победите, а като човек, от когото имате какво да научите.

Когато погледнете какво правят вашите конкуренти, ще получите някаква представа за това какво работи и какво не във вашия бранш. Какъв вид съдържание използват? Имат ли блог, използват ли графики, видеа или други неща? Как говорят за бранда си и какво ги прави уникални? Колко добре ангажират публиката? Всичко, което намерите, като информация за вашите конкуренти можете да го използвате, за да се персонализарате вие и вашия бранд по-добре.

Ако потенциални клиенти намерят уебсайта на конкурентите ви, а не намерят вашия, това означава, че сте загубили клиент, който е можело да имате. При този сценарий, вашите конкуренти току-що са ви изпреварили, дори да имате ефективен уебсайт и ясно послание. Ако не могат да ви открият на предни позиции в Google, то вие със сигурност не получавате заслуженото внимание към бизнеса ви.

Бъдете достъпни онлайн

Ясно е, че в днешния дигитален свят, хората първо търсят продуктите и услугите онлайн, използвайки Google или други търсачки, и чак след това вземат решение за покупка. Ако вие нямате уебсайт, който да е достъпен през търсачките, то отпадате от конкурентната среда.

Ако имате онлайн присъствие, но вашите конкуренти са по-лесни за намиране, вие отново губите приходи. След като вече сте вложили средства в изработка на онлайн магазин или сайт, следващите стъпки трябва да са SEO оптимизация и PPC рекламата му. Това е една печеливша стратегия, която може да ви помогне да изскочите едни гърди пред конкурентите си.

Простите въпроси, на които потенциалните Ви клиенти искат бързи отговори, трябва да бъдат лесно откриваеми онлайн – например, къде се намирате, какво е работното ви време и в какво сте специализирани. Клиентите ви трябва да могат да ви сравняват с конкуренцията – като услуги или продукти, цени, работно време, позициониране и др.

Позволете на клиентите ви да ви открият

Мислете за дигиталния маркетинг, като начин да направите бранда си достъпен за хората, които се опитвате да достигнете и да им предложите своите продукти и услуги. Обхватът на вашия бизнес може да стигне далеч отвъд стените на офиса или магазина ви. Вие сте в състояние да привлечете много по-голяма аудитория, ако си насочите усилията към дигиталния маркетинг.

Създавайки присъствие в мрежата, вашият бизнес е откриваем, дори когато е извън работно време, в страната има обявено извънредно положение и никой не излиза навън или друга подобна ситуация. Бизнес уебсайтът дава възможност на клиентите да идват при вас по всяко време – ден или нощ, събота или неделя. Безспорно удобство е клиентите да могат да ви изпращат имейли с въпроси, да правят покупки или просто да разглеждат какви стоки имате налични независимо от деня или часа.

Опознайте целевата си група от клиенти

Дигиталният маркетинг ви позволява изцяло да опознаете потребителското поведение на вашите клиенти. Можете да започнете разговор онлайн, да дадете съвет, мнение или да направите някакво проучване или анкета. Вместо да се опитвате да гадаете, дигиталният маркетинг ви дава инструментите да установите кои са вашите клиенти наистина и какво харесват. Така вие от просто бизнес се превръщате в доверен техен партньор. Хората са много по-склонни да купуват от фирми, които считат за познати.

Малко форми на реклама са толкова рентабилни, колкото е дигиталният маркетинг. Малките предприятия често се опитват да постигнат колкото е възможно повече с ограничен бюджет. Дигиталният маркетинг ви позволява да рекламирате вашата марка онлайн и да достигнете до широка аудитория, лесно и с малък бюджет. В сравнение с рекламата по телевизия, радио или чрез пощата, дигиталният маркетинг струва значително по-малко и в същото време достига до много по-широка аудитория. Използването на дигитален маркетинг за насърчаване на вашия малък бизнес ще ви помогне да имате много по-големи шансове за успех.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *