Четвъртото издание на Dev.Play – годишната конференция, посветена на индустрията за видео игри в Източна Европа и организирана от RGDA (Асоциацията на румънските разработчици на видео игри), ще се състои в Букурещ в Палатата на Парламента на 7 и 8 ноември 2019 г.
Събитието ще събере световноизвестни личност от бранша в поредица от разговори, уъркшопи и панели, покриващи горещите теми в индустрията. За първи път Dev.Play ще включва направление, фокусирано върху инвестицията в разработка на игри, където инвеститори от Румъния и света ще дискутират най-ефективните методи, които източноевропейските разработчици могат да приложат, за да привлекат интереса на инвеститори.
Първият потвърден говорител на панела за инвестиции е Alexis Bonte, Venture Partner в Atomico и съосновател и CEO на eRepublik Labs, румънско гейминг студио, създадено от Bonte и George Lemnaru през 2007 г. и придобито от Stillfront през 2017 г. за сумата от 7,5 милиона евро. Alexis Bonte ще даде съвети за нови инвестиции в Източна Европа и ще помогне за увеличаване на бизнеса в гейминг, блокчейн и туристическия сектори.
Панелите за бизнес и гейминг дизайн са другите два основни стълба на тазгодишното издание. Сред първите потвърдени лектори на Dev.Play 2019 са Guillaume de Fondaumiere, Candace Thomas, Karen Soh и Michael Liebe. Guillaume de Fondaumiere е co-CEO на Quantic Dream studio и изпълнителен продуцент на известни игри като Detroit: Become Human и Fahrenheit.
Candance Thomas и Karen Soh са Senior Game Designer и Senior Cinematic Designer в Blizzard Entertainment и ще говорят за комбинацията от гейм дизайн и кинематографски дизайн въз основа на техния над 10-годишен опит в създаването на заглавия като World of Warcraft и Diablo. Michael Liebe, Outreach Games Europe на Kickstarter, ще говори за стъпките, които един гейминг стартъп трябва да предприеме, за да привлече групово финансиране. Списъкът от говорители на Dev.Play 2019 ще бъде обновяван през близките месеци.
„Създадохме съдържанието на конференцията, вземайки предвид постоянната обратна връзка от участници в предишни издания. Dev.Play 2019 ще предложи дискусии и панели на по-специфични теми, сесиите ще са по-продължителни и заради високото търсене ще предложим и панел за гейм дизайн като една от основните теми през тази година,“ каза Cătălin Butnariu, президент на RGDA.
„Благодарение на нашите партньори и ръста на събитието на национално и международно ниво, през тази година ще приложим нова стратегия на ценообразуване и по-голям избор на билети. Това издание ще бъде най-достъпното до момента, защото искаме да улесним присъствието на разработчици на игри от страната и региона,“ добави той.
Независимите разработчици на игри ще разполагат със свое пространство, където да представят игрите, върху които работят. Специална зона на експото ще демонстрира игри, разработени в Unreal Engine, следвайки продължителното сътрудничество между Dev.Play и Epic Games. Най-харесваните игри ще бъдат наградени на събитието по време на DEV.PLAY Awards Gala. Както и в предишни години, ще има представяния на живо в рамките на конкурса Nordic Game Discovery, който ще се проведе за трети път.
Dev.Play 2019 на RGDA ще предхожда централното събитие на Bucharest Gaming Week, което ще се проведе на същото място на 9 и 10 ноември, 2019 г. По време на Bucharest Gaming Week разработчиците, които са се представили на Dev.Play Indie Expo Area, ще могат да представят своите игри в продължение на два дни на павилиона на RGDA.