Българска видео игра завладява потребители от целия свят в платформата за групово финансиране кикстартър

Присъствието на Гергана в startup екосистемата е забележително. Тя е едва на 25 години, но през 2016 година е номинирана за една от най-влиятелните жени в предприемаческата екосистема на България и отличена като един от успелите млади българи в класацията “30 под 30” на Forbes Bulgaria. В края на 2017 година Гергана продава интелектуалната собственост на предишния си бизнес в чужбина и поетапно навлиза в гейминг индустрията, като съосновава едно от най-прогресивните български независими гейминг студиа Incineration Productions.

 

 

 

 

 

Какво те накара да се насочиш към гейминг индустрията?

 

Веднага след като завърших бакалавър, създадох първата си компания – LeadersPlay, в рамките на трите години от съществуването на компанията на българския пазар постигнахме изключително значими бизнес резултати, но с времето усещах, че правя всичко просто “защото трябва да се свърши”. Развивах компанията, но не се чувствах щастлива в нея. Моят съдружник Юрий е запален геймър и с времето започна да ме провокира да разглеждам различни видео игри. Поетапно се запалих по някои жанрове и оттам започнах все по-често да се замислям за тази индустрия и да разглеждам пазара.

 

След като взех стратегическото решение да продам интелектуалната собственост на LeadersPlay, решението за навлизане в гейминг индустрията, дойде от само себе си. Смятам, че това беше едно от най-добрите ми решения към този момент. В гейминг индустрията ми харесват няколко неща. Първо, високорискова е, обичам предизвикателствата и често ми е интересно докъде точно мога да стигна. Второ, разработката на видео игри, е изключително креативен процес. Креативността свързвам със свободата. Свободата да сътвориш света на играта от нулата – причината за съществуването на този свят, съществата като вид и личност, които го обитават, мелодията, която му вдъхва живот и не на последно място, свободата да продаваш крайния продукт без да се налага да си слагаш непрестанна цензура.

 

 

 

 

 

Защо решихте да съфинансирате разработката на видео играта чрез crowdfunding?

 

През юни месец тази година успяхме да привлечем инвестиция в студиото, която, обаче ни позволява да разработим епизодична структура на играта. Иска ни се да забавим процеса на разработка на играта и да я пуснем като едно цяло. Това е и една от основните причини, поради които решихме да се насочим към платформата за групово финансиране – кикстартър. Освен това платформата ни позволява да валидираме още от самото начало историята, геймплея и художествения стил, които сме замислили, а това, от своя страна, ще ни помогне да направим краен продукт, който ще се хареса от нашите потребители.

 

 

 

 

 

Какво очаквате от кампанията?

 

В момента се радваме на изключително голям интерес към кикстартър кампанията ни. В рамките на два дни успяхме да съберем 15% от поставената от нас цел в размер на $47 000. Непосредствено преди пускането на кампанията, обаче бяхме много притеснени, защото имахме едва 10 седмици за разработката на първото ни демо. Искаме Third Omen да бъде игра, която си заслужава всяка минута, прекарана в нея. Предстои ни много работа докато достигнем до този момент, но се надявам хората да оценят докъде сме стигнали и колко много всъщност сме успели да направим за този кратък период на разработка.

 

Макар да очакваме най-много предварителни продажби на играта от Америка, Полша, Германия и Франция, ми се иска българите да застанат зад нас и да ни подкрепят.

 

 

 

 

Какво представлява играта?

 

Първият проект, по който работим, е фентъзи екшън-приключенска видео игра. Третото знамение (Third Omen) разказва дълбока и наситена с емоционални обрати история, в която главната героиня трябва да премине през собственото си личностно унищожение с едничката цел да възвиси духа си. Създадена от Вселената, като първообраз на човечеството, тя e поставена пред избора дали да отмъсти за злото, което са й причинили, в името на това третото знамение да не се превърне в реалност, или да намери вътрешната сила да загърби миналото си и да започне отначало.

 

Пишем историята на играта по начин, който силно да ангажира играчите и да ги накара да се замислят над случващото се в историята и истинността му. Караме ги да си задават въпроси от типа на: „Какво ще се случи ако знаците са били разчетени погрешно и тепърва предстои да се сбъдне предсказанието?“.“А ако се окаже, че именно главната героиня е въплъщение на истинското зло?“.

 

 

 

 

 

Какво е различното в играта?

 

Освен силно провокативната история на Третото знамение, наблюденията ми са, че художественият стил на играта определено хваща окото, дори на хора, които не се интересуват от гейминг. Играчите имат възможността да се потопят в един тъмен, мрачен свят, който е наситен с неизвестност и ужасяващи същества. Редуват се плашещи, напрегнати, съдбоносни и завладяващи моменти. Няма човек от екипа ни, освен мен, който да не е израснал в света на видео игрите. Третото знамение е от онези игри, които те завладяват напълно и те карат да се чувстваш удовлетворен докато ги играеш. „Разработваме играта по начин, който дава пълен контрол на играча над случващото се по време на игра. Геймплеят е силно ангажиращ. Това е от онези игри с „easy to learn but hard to master“ геймплей, на които си заслужава да дадеш шанс“.

 

Напоследък все по-често обаче виждаме как големи и наложени на пазара студиа потъпкват основните си ценности и започват да правят игри единствено и само заради парите, които потенциално ще изкарат – без да се интересуват от това какво качество ще предложат на потребителите си. Ние искаме да избягаме от това. Вярвам, че когато вложим частичка от себе си и инвестираме малко по-голям набор от ресурси, резултатите няма да закъснеят“.

 

 

 

 

 

Кой е екипът, който стои зад играта?

 

Откакто смених фокуса си към създаването на гейм студиото, винаги съм си мечтала да срещна и да работя с точно такива хора, каквито имаме в екипа си в момента. Единадесет човека сме, средната възраст на екипа ни е 27 години. Всички са изключително отдадени на визията на Incineration Productions и са истински професионалисти в работата си. Надявам се да продължим да работим още дълго време заедно, защото благодарение на ентусиазма, който влагаме в работата си, постигаме изключително високи резултати за кратък период от време.

 

 

 

 

 

И преди си стартирала бизнес – какви са уроците, които научи?

 

Пътят на предприемача е изключително труден, но аз истински вярвам, че предприемачите са хората, които работят упорито и целенасочено и сбъдват промяната. Цената на сбъдване на тази промяна обаче е наистина високa и уменията, които могат да те закрепят по пътя са: упоритостта, умението да измерваш резултати и умението да продаваш идеите си. Но каквото и да си говорим, колкото и добър предприемач да бъде един човек, ако няма способен и отдаден екип зад себе си, каузата е загубена.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *