6 страхотни практики за по-добри дисплейни реклами в Google Ads

В последните няколко години Гугъл все по-настоятелно обръща внимание на своите дисплейни реклами, правейки ги все по-визуални, като целта е получаването на по-добри резултати за крайните клиенти.

 

Една лирична нотка тук: в миналото за известен период се занимавах с Google Adsense – програма за издатели, чрез която помествах реклами на свои сайтове. Едно от дразнещите тогава преживявания беше свързано именно с такива реклами, дисплейни с невероятно грозно текстово форматиране. УУу, изтръпвам като се сетя! Сега, слава Богу, това доста е подобрено.

 

Гугъл развива Responsive Ads

 

Responsive Ads съдържат едновременно текстова и графична част. Мислете за тях като за хибрид, чието развитие и разгръщане тепърва ще наблюдаваме!

 

По-долу на снимката можете да видите пример с Responsive Ads. Супер, нали? 

 

Дисплейните реклами, с картинки имат своите огромни предимства, понеже с тях могат да се направят неща, които привличат окото. А пък много текстови реклами се сливат с фона на уебсайтовете, където се показват, което понякога може да е голям недостатък.

 

Прехвърлянето от страна на Гугъл към формата Resposnive Ads доведе до увеличаване на кликаемостта върху рекламите в дисплейната мрежа на Гугъл, което е пък е важно за рекламодателите, и въобще – за фирмите, които участват в рекламните търгове. 

 

Как се представят Responsive Ads?

 

Responsive Ads вдигат кликаемостта и увеличават импресиите, и конверсиите. Те са по-ефикасни и това е се вижда през данните! В някои случаи новите Responsive Ads са почти три пъти по-ефикасни от старите формат!

 

Освен че подобряват ефикасността, ResponsiveAds спестяват доста време и средства на агенции и клиенти, тъй като, в стария формат, който се ползваше, имаше над 20 стандартни размера за GDN (Google Display Network), а да се направят 20 индивидуални рекламни визии и да се измерват – това е скъпо и времеемко.

 

Вижте например 20-те размера: 

https://wordstream-files-prod.s3.amazonaws.com/s3fs-public/styles/simple_image/public/images/media/images/google-display-banner-ad-sizes.png?N6YIqa9QyTJa.80k.4TQ2PaXQhll1sVJ&itok=8J__ufGL

 

Много екипи не разполагат нито с дизайнерите, нито с опита или времето да се занимават с подобни неща.

 

С Responsive Ads е много по-лесно, защото вие предварително си избирате и оразмерявате няколко размера, 3-4 варианта, които автоматично се наместват в зависимост от наличното рекламно пространство.

 

Избраните изображения ще бъдат преоразмерени автоматично, за да се вместят в по-малък или по-голям размер. Най-добрите комбинации от графично и текстово изложение на съответния бизнес ще бъде избрано от алгоритъма или от вас – в зависимост от съответните настройки на акаунта.

 

В някои местоположения, които са по-мънички по площ, текстът може да бъде “изрязан” и да бъде показано само заглавие, или пък комбинация от заглавие, призив за действие и картинка – без дългите описания.

 

Какви изображения могат да качват рекламодателите?

 

Рекламодателите могат да качват всякакви размери, стига да се придържат към изискванията на Google.  

 

Responsive Ads позволява на рекламодателите да качат два варианта на изображението – в изглед “пейзаж”, което представлява нещо като хоризонтален правоъгълник, или пък в изглед “квадрат”.

 

Как да ползваме правилно снимки за Google Responsive Ads ?

 

Ако имате избор измежду две картинки, едната от които е отдалечена, а другата – приближена, най-често приближената се представя по-добре, защото в Google Ads тази, приближената, се оразмерява в различните размери, но все пак се вижда отблизо какво точно се предлага.

 

Докато отдалечената снимка – на нея често се размиват детайлите и потребителят не може да разбере какво точно му се предлага. Това се получава заради автоматичното… хмм… скалиране… преоразмеряване.

 

Трябва да качите две ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ изображения във формат “пейзаж” и квадрат!

 

Някъде в платформата пишеше, че това е по избор, само че не е – направили са го задължително, тъй че – не можете да минете без това.

 

Все пак предимството е, че инструментът за изрязване в Google Ads е елементарен за ползване и много удобен, тъй че – ще можете да свършите работата за секунди, като едва ли ще ви бъде необходима подкрепата на графичен дизайнер.

 

Какво да правим с дългите хоризонтални лога?

 

Логата са свещеният граал за всяка фирма, нали? Те носят в себе си духа на организацията, нейната мисия, цветова схема, вярвания и разпознаваемост на продуктите или услугите.

 

Какво да правим обаче, ако нашето хоризонтално лого не се събира в размера на Google Ads? Много по-добре е да му направим, например, вертикална вариация, отколкото да го изрежем по такъв начин, че да не се разбира за какво става дума или пък да изглежда незавършено, нали?

 

 

Бъдете внимателни с текстовите комбинации

 

https://wordstream-files-prod.s3.amazonaws.com/s3fs-public/styles/simple_image/public/images/media/images/responsive-ads-text-fields.png?jgzOvdt_q.RuKV9STh9gP5817iyoUB6q&itok=TIZAzRL1

 

 

Тук имаме цели 4 текстови полета, с които да работим! Те са със следните размери:

 

Кратко заглавие: 25 символа.

Дълго заглавие: 90 символа.

Описание: 90 символа.

Име на бизнеса: 25 символа.

 

Тукразполагаме с много възможности за добавяне на текст.Помнете, че всички тези полета няма да се визуализират едновременно за потребителя!

 

Полетата се показват в различни комбинации в зависимост от размера, в който биват извеждани!

 

Ето една хипотеза – издател, тоест сайт, който е решил да излъчва реклами на Гугъл, е въвел само хоризонтален размер при себе си, който е разположил под менюто. 

 

В зависимост от факта дали разглеждате мобилна или настолна версия, ще получите различна вариация на рекламата.

 

Ако пък влезете в друг сайт, който поддържа едновременно хоризонтална реклама, например размер 728 x 90 px, както и квадратна – 350 x 350 px, илипъквертикаленблок (таканареченитенебостъргачи), 160 x 600 px, в зависимост от това коя страница разгледа потребителя и от какво устройство – ще му се изведе, автоматично, различна вариация на рекламата. Много удобно, нали?

 

Запомнете следните особености при текстовите комбинации:

 

  • Няколко заглавия никога няма да бъдат показани заедно – това означава, че заглавията могат просто да бъдат различни вариации на посланието, така че няма нужда да се тревожим, че две заглавия, казващи по сходен начин едно и също нещо, могат да бъдат показани едновременно. Това е решено!
  • Описанията могат да бъдат показани или с къси, или с дълги заглавия. По този начин описанията винаги могат да бъдат по някакъв начин продължения на заглавието. Описание никога няма да бъде изведено без заглавие, бъдете сигурни в това! Бих ви препоръчал да разнообразите описанието от заглавието – в описанието кажете нещо различно, изтъкнете други ползи за купувача!
  • Понякога заглавията ще се показват без описания! Знаейки това, можете да опишете по такъв начин заглавията си, че те да си бъдат самодостатъчни и дори без описание да се разбира каква точно е офертата към потребителя. Добра практика е, ако е възможно, да поместите призив за действие в заглавието, например: “Купи сега”, “Поръчай днес”, “Яж боб” и прочее.
  • Най-важната част от заглавието трябва да е в началото му! Тъй като заглавието и описанието могат да бъдат изрязани в определени формати, най-важната част от посланието поместете в началото, например:
  • “Вземи Си Колело…”, “Поправка На Перални…”, “Готвене На Боб…” И прочее. Посочените примери в никакъв случай не са еталон за ярък копирайтинг, ала все пак можете да се ориентирате, структурно, какво и как да правите!

 

 

Проверихте ли как изглежда готовата ви реклама?

 

Когато сте завършили рекламата си, Гугъл ви дава възможност да видите как изглежда тя, да зърнете нейния предварителен изглед с “Preview”!

 

Винаги се възползвайте от тази възможност, защото понякога се допускат банални грешки – включително и граматически, някоя пропусната буквичка, объркан криейтив, неточна цена, валута или нещо друго. 

 

Обръщайте внимание на тези подробности. Как беше, “Дяволът е в детайлите”, нали? 

 

 

Responsive Ads не са подходящи за всички индустрии!

 

В някои индустрии Гугъл са въвели регулации, които изискват рекламодателят да описва много конкретно и подробно естеството на продукта, защото това е изискуемо и от закона на съответната страна, в която се излъчва рекламата.

 

В контекста на това – в някои случаи ползването на Responsive Ads няма да е подходящо.

 

Понякога пък трябва да се спази определена политика на марката, която се рекламира. В такава ситуация ResponsiveAds също не са добрия вариант и по-добре да се придържаме към стандартните банерни формати и да изберем онези, които ни дават добавена стойност!

 

В заключение да кажа, че управлението на Гугъл Дисплейни Реклами не са като ядрената физика, ала като във всяко нещо, което се прави професионално – необходимо е да се подходи с внимание към детайла, за да се постигнат по най-добрия начин поставените цели!

 

И така, какви въпроси имате? Задайте ги смело – на линия сме да ви отговорим. Още.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *