Никой не може да оспори факта, че World of Warcraft и MMORPG жанра вървят ръка за ръка. От както най-мащабната и успешна игра на Blizzard видя бял свят през 2004-та година, цялата гейм индустрия стана свидетел на нещо невиждано до този момент, имайки предвид мащабите и цифрите, които съпътстваха, а и продължават да съпътстват тази игра.
А самия WoW претърпя безброй промени от първоначалния си сравнително елементарен и по-обикновен вид, който за мнозина обаче има неустоим чар и точно затова сме свидетели на редица неофициални vanilla WoW сървъри и до днес. Говорейки за сериозно промени, то първите такива дойдоха заедно с The Burning Crusade (https://news.bg/tech/world-of-warcraft-the-burning-crusade-izliza-sled-broeni-dni.html), който е първия експанжън за играта, излязъл през вече далечната 2007-ма година.
Естествено, щом нещо се променя в не малка степен, то неминуемо ще има и редица критици. За хората, които бяха свикнали с оригиналния облик на играта не бе лесно да се привържат към Outland, но въпреки това The Burning Crusade бе доста успешен за Blizzard – нещо, което все пак не изглежда толкова неочаквано.
И съвсем в реда на нещата, след по-малко от две години последва и нов експанжън, наречен Wrath of the Lich King. Както името подсказва, тук играчите трябваше да пътуват до самия Northrend, където да се изправят очи в очи с Arthas (The Lich King) и ако са достатъчно добре подготвени, да го победят и да освободят Azeroth от заплахата на немъртвите под неговот владение.
Но ако става дума за истински успех, за който ако имаше коефициенти за онлайн залагания(https://extra.bet365.com/news/bg), те със сигурност щяха да са максимално ниски, това определено е началото на третия WoW експанжън, а именно Cataclysm. Той дойде по време, когато броя хора играещи World of Warcraft постоянно се покачваше и пика дойде именно с пускането на Cataclysm, като цифрата чукна малко над 12 милиона активни играчи, което е почти два пъти повече от населението на България в момента.
След този момент и редицата нововъведения, с които пристигна Cataclysm, играчите сякаш, бавно, но сигурно, започнаха да губят интерес към WoW. Може би затова от Blizzard решиха да спрът да публикуват данните относно броя на хората играещи WoW, като това стана по време на Mists of Pandaria, който е далеч от успешен за играта експанжън.
Последваха два нови експанжъна, Warlords of Draenor в края на 2013-та и Legion през Август 2015-та, като прави впечатление, че темата и на двата бе сравнително близка. От Blizzard бяха решили да върнат играчите към Outland, макар и в миналото, в тематичния Warlods of Draenor, докато основно движеща сила и фактор в Legion бяха, съвсем логично, тъмните сили на Легиона.
Все пак, с обявяването на Battle for Azeroth (https://www.hategame.com/novini/battle-of-azeroth-e-noviyat-ekspanzhun-na-world-of-warcraft) по време на миналогодишното издание на Blizzcon, нещата изглеждат значително по-обещаващи. Очевидно, е че и играчите са доста ентусиазирани относно шанса да се завърнат към Azeroth, мястото откъдето започна всичко през 2004-та година.
Предстои да разберем до каква степен новия WoW експанжън наистина ще промени играта, но от това, което вече е потвърдено и знаем, като информания, то със сигурност нововъведенията ще са много и крайно интересни.