Всяка идея за бизнес, колкото и нелепа да изглежда на пръв поглед, може да се превърне в истински хит на пазара и да донесе милиони на създателите си. Типичен пример за това е Алекс Тю. През 2005 г. той е на 21, живее в мръсно студентско общежитие, има рошава коса и обича много да пие „Кока кола“. А, и най-важното разбира се – чуди се откъде да намери пари за да се дипломира.
Не щеш ли, му идва щурата идея да стане милионер, като обяви за продан всички пиксели от своята Интернет страница, която решава да кръсти
Бизнес принципът му не е сложен – решава да предложи на рекламодатели да купуват пиксели за по 1 долар и на въпросното място да разположат свои рекламни банери. Алекс стига до извода, че няма какво да загуби, ако предложи на милионите интернет страници, подобна реклама чрез своя сайт.
Оказва се, че за по-малко от половин година предприемчивият англичанин печели от находчивата си идея над един милион долара. Интересно е, че за продажбата на първата четвърт от цялата площ на сайта е бил необходим малко повече от месец. Целият екран е бил разделен на 10 000 квадрата, всеки по 100 пиксела и цена съответно 100 долара. С предлагането на такъв тип реклама
Тю убеждавал клиентите си,
че сайтът ще бъде поддържан най-малко за следващите пет години.
Сигурно на всеки му се вижда доста налудничаво, че подобен проект може да успее. Но оказва се, че формулата проработва перфектно. В началото е било достатъчно да се продадат първите няколко квадрата от сайта. Те са взети от тримата братя на Алекс и няколко близки приятели. След като събира от продажбите 1000 долара, той използва средствата за да плати за прес -съобщение, което е разпространено от ББС. И това се оказва повратния момент – любопитните започнали да си разпращат адреса, с една дума: потокът от посетители на сайта започнал да расте неочаквано бързо. Малко по-късно сайтът попаднал в каталога Alexa.com. Това предизвикало още по-голям интерес и естествено явлението
заинтересувало журналистите от целия свят.
Ако сега отворите страницата ще видите наистина всевъзможни постери – онлайн казина, уеб хостинг, медицински услуги, обяви за запознанства и какво ли още не.
„Брилятно и просто“- коментира професор Мартин Бинкс, директор на Института за предприемачи и иновации в Университета Нотингам – „Рекламодателите са били привлечени от новостта, както и от любопитството на хората. Тези които са си купили място бързо са осъзнали, че страницата е истински феномен и са хората се избиват за да я видят“.
Последните хиляда пиксела са продадени на търг през eBay за 38 000 долара и така Алекс Тю заработва сума, превишаваща един милион. Странно съвпадение, но в момента сайтът ежедневно се посещава от над 1 млн. човека. Таксата за обучението си Алекс вече има, но май не му е до нея – той става известна личност и получава няколко покани за работа от световноизвестни компании.
Пощата на Дядо Коледа
Също, тъпа на пръв поглед, но в последствие оказала се брилянтна идея. През 2001 г. на Байрън Рийз му хрумва да открие пощенски адрес на Северния полюс. И да иска по 10 долара, за услугата да отговаря на писмата на доверчиви малчугани, представяйки се за Добрия белобрад и белокос старец, носещ торбата с подаръците.
„Лично писмо от Дядо Коледа до всеки от вас. Да, деца – Санта Клаус ще ви отговори по-бързо, отколкото лети червеноносият елен Рудолф“ – така рекламира бизнеса си Рийз. На сайта му има даже и телефон – работното време на Дядо Коледа пък е до 9 вечерта всеки ден (разбира се, без да броим Рождество Христово). Още през първата година от създаването си, компанията на Байрън Рийз изпраща 10 000 писма, като дори пощенският печат е от Аляска за пълна автентичност.
Компанията се разраства
и актуална справка в Интернет страницата й показва, че вече е изпратила близо 300 000 писма от името на Дядо Коледа. Едва ли на света има родител, който не би искал да зарадва детето си с честитка, изпратена му лично от Добрия старец, при това от Северния полюс. Всеки сам може да си направи сметка колко печеливша се е оказала идеята на Байрън Рийз.
Доказателство за това е и фактът, че ако напишете в Google „santa mail“ излизат поне стотина сайта, които предлагат абсолютно същата услуга в най-различни страни по света. При това сами можете да изберете как точно да изглежда писмото, какво точно да включва, а някои дори предлагат и опцията да го комбинирате с подарък, който детето ви предпочита. Цената пък варира в зависимост от това къде точно ще бъде изпратена празничната „честитка“.
Топчета за антени
Кой може да продава топчета за антени на коли по Интернет? Мнозина биха възкликнали -„Това е абсурд“!. Но ще се окаже, че много бъркат. Въпросният артикул се оказва сред най-търсените зад Океана и американците буквално си умират да закичат с уникална фигурка возилото си. Това явно прави впечатления на Джейсън Уол и сега той е милионер именно заради съобразителността и предприемчивостта си. Всеки сам може да се убеди в многообразието от предлагани артикули.
Предлагат се над 50 модела,
от които може да се избира при това в няколко линии. Стандартната включва, топка, панделка, усмихната физиономийка, кръст или пък извънземно. В луксозната колекция са каубой и каугърл, пожарникар, принцеса, дявол, ангел и най-различни плодове. Има и спортни разработки, но истинския хит на пазара са топчетата за антени, на които е сложено логото на различните колежи в САЩ. Цената също варира в зависимост от изпълнението (което впрочем е made in China), започва от около 3 долара и достига до 20 долара. Доставката отнема около 2-3 дни, а за нея се заплащат още 3.25 долара. Златното правило е „независимо дали поръчате 1 или 100 топчета, цената остава една и съща“.
Карти с инструкции за фитнес
Също звучи тъпо, но оказва се че за всеки влак си има пътници. През 2003 г. на бившия морски тюлен и тогавашен фитнес инструктор Фил Блек, му хрумва точно тази идея и я нарича FitDeck. Не, че му е паднала ябълка на главата, та и той да извика „Еврика“! Просто човекът в колежа много обичал да играе карти и решил да комбинира това удоволствие с изтощителните тренировки на които бил подложен като морски тюлен. Интересното е, че асортиментът също е много голям, както показа проверката ни на сайта. Картите с упражненията варират според възрастовите групи, различните типове професии и уреди, с които искате или пък ви е приятно да тренирате. Последната новост, която установихме са
картите за възрастни.
Не-е-е-е-е, не са с неприлично съдържание, както вероятно мнозина са предположили, а просто са нарисувани с упражнения, подходящи за хора от 55 до 80 години (според препоръките на Фил Блек).
Цените също са доста разнообразни – най-евтините тръгват от около 4 долара, а върхът на айсберга е „FitDeck Fanatic“, която можете да купите за скромната цена от 199.55 долара. В нея са включени всички останали серии и както личи от обявата на сайта с нея можете да спестите до 100 долара. Да не забравя – че има и аксесоари, като кутии за картите, които могат да са както от обикновена пластмаса, така и от неопрен (явно за любителите на екстремни изживявания).
Печалбите от тях обаче съвсем не са за пренебрегване, защото досега FitDeck-ът е донесъл 4.7 млн.долара печалба на създателя си. Самият Фил Блек казва: „Ние сме петгодишна, бързо развиваща се към потребителите компания, която работи на пазар за над 300 млрд. долара. Ние доставяме разлика и страним от обикновените традиционни продукти, предлагайки нещо ново и забавно на хората, които искат да тренират“.