Пламен Йончев: Кампанията „Летящ старт“ е за стартиращи компании, дори и на етап „идея“

NewBusiness.bg разговаря с Изпълнителния директор на СИС Кредит Пламен Йончев по повод кампанията „Летящ старт“.

Въпрос: Здравейте г-н Йончев, може ли да ни разкажете малко повече за кампанията „Летящ старт“ , към кого е насочена?

Отговор: Кампанията „Летящ старт“ е една чудесна инициатива по повод лансирането на продукт „Миркофинансиране със споделен риск“ със сътрудничеството между Сис Кредит и Фонд Мениджър на Финансови Инструменти в България (Фонда на фондовете). Това е инструмент с изключителна социална насоченост, предназначен е за стартиращи компании, дори и на етап „идея“,  социални предприемачи, хора с увреждания, незаети младежи до 29-годишна възраст. Идеята е да се даде истински шанс на тези хора да се реализират в трудната конкурентна среда. Поради тези причини и богатия ни опит в микрокредитирането решихме да направим тази информационно-образователна кампания „Летящ старт“. Целта ни е да дадем базови разяснения на основни финансови и бизнес термини, първи стъпки и грешки в дейността, съвети за изработка на бизнес план и т.н.

Въпрос: Разбрахме, че имате доста партньори вече, може ли да ни кажете кои са те?

Отговор: Да, за наша радост имаме подкрепа на няколко организации, за което сме им много благодарни. Това са Reach for Change Bulgaria – Промяната България, фондация Заслушай се – Listen Up, MOVE.BG, Фондация SOS Предприемачи, Национален младежки форум, Synergia Foundation и BCause: в помощ на благотворителността. Всеки от партньорите ни има сериозен опит в съответната област и ще ни помогнат с конкретни съвети за всички заинтересовани предприемачи на база техния опит със стартиращите компании в България.

Въпрос: Защо е толкова трудно да се започне бизнес в България?

Отговор: Бих казал, че навсякъде е трудно и като цяло всяко начало е трудно. Да, може би в България има повече пречки. Една от тях всъщност, която ние откриваме, е именно липсата на достатъчна предварителна подготовка – в образователната система, липсата на информация, примери от практиката и как се реализират успешни бизнеси в Европа и света. За това и инициирахме кампанията „Летящ старт“ и се стремим да бъдем предимно ментори и партньори на нашите клиенти. Разбира се, основна пречка е и финансирането – намирането на средства за стартиране и първоначална инвестиция. Тогава все пак рискът е най-висок. Аз въпреки всичко съм обнадежден, смятам, че икономическата обстановка ще се промени и ще се инвестира все повече в микро и малък бизнес, който всъщност е основна движеща сила в успешното икономическо развитие на една страна.

Въпрос: Разяснете на аудитория какво всъщност представлява микрофинансирането?

Отговор: Най-общо казано „микрофинансирането“ е инструмент насочен за финансиране на стартиращи компании, микро бизнес, семеен бизнес. Извършва се от специализирани институции запознати с проблемите на тези таргет клиенти. Освен чисто финансиране ние консултираме, помагаме в изготвянето на бизнес план, в стратегическото планиране, в изпълнението, опитваме се да ги предпазим от грешки. Общо взето превръщаме се в партьори и ментори на нашите клиенти. И това в Европа е обичайна практика, но тук за съжаление все още не сме достигнали до тази точка на развитие.

Въпрос: Как на практика ще реализирате кампанията? Казвате, че ще бъде образователна.

Отговор: Като за начало организираме откриващо събитие Коктейл-дискусия на тема: „Повишаване на финансовата и бизнес грамотност на предприемачите у нас“ в гр. София на 28.06.2018 г. от 18:00, в градината на SOHO SOFIA. На събитието ще вземат участие парньорите ни и искаме да се получи градивина дискусия, на която младите предприемачи да могат да зададат въпросите си и да получат ценни съвети от професионалисти със сериозен опит. Предварително сме започнали с изработката на бизнес речник за стартиращи компании, който сме кръстили “Рибен буквар за бизнеса”, инфографики със съвети в първите стъпки и др. Всички материали споделяме през Фейсбук канала ни и в самото събитие. Искрено се надявам кампанията да бъде ефективна. Живот и здраве на есен ще продължим с активностите, предвиждаме и обиколка на страната, като ще наблегнем и на малките населени места, където на хора им е доста по-трудно и са значително по-ограничени откъм възможности за финансиране и информиране.

Благодарим за това интервю и пожелаваме успех на кампанията.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *