Проверката за автентичност на продукти често разчита на експертните знания на специалисти. Процесът е бавен и рядко е наличен в момента на закупуване. За да улесни уязвимите потребители, стартиращата компания от гр. Русе ReCheck разработи лесно-достъпен начин, с който пазаруващите могат да се уверят в оригиналността на изделията, в момента на закупуването им. Това става възможно посредством новоразработен софтуерен компонент, който се задейства при допиране на смартфона на потребителя до стоката, маркирана със специален програмируем стикер или чрез сканиране на цифров код. Проверката не изисква инсталиране на допълнителен специален софтуер и работи с най-популярните смартфони на пазара.
Как работи това решение?
С нововъведението си ReCheck дава възможност на производители и търговци да създават уникални идентичности на своите продукти в специална криптографска мрежа, наречена блокчейн. Като цифрови маркери за самите продукти се ползват електронни тагове, работещи с технологията NFC (Near Field Communications) за безжичен пренос на данни на много малки разстояния, QR кодове или други цифрови носители. Маркерите се прикрепят или интегрират в продуктите по различни начини с цел да защитят автентичността им. Сканирането на маркера задейства криптографската мрежа с цел удостоверяване на произхода на продукта. До скоро това беше възможно само с допълнително инсталиране на специален софтуер, а сега отпада тази необходимост.
„Целта ни е чрез улеснения достъп до иновативната технология блокчейн да създаваме повече доверие в крайните потребители на пазара на качествени стоки“ – заяви Емил Стоянов, технически директор на ReCheck.
Първата българска компания, възползвала се от новата технологична разработка на ReCheck, e фирмата за висок клас детски обувки Abébe. Новата серия на Abébe е маркирана с ReCheck електронни тагове, които при сканиране дават възможност на купувачите да получат потвърждение за автентичност и допълнителна информация за модела на обувките. По този начин от първите си стъпки на пазара Abébe изгражда доверие в потребителите си като иновативен бранд, който държи на сигурността и защитата на своите клиенти.
„Като стартиращ производител на качествени изделия в пазар на безскрупулно брандово плагиатство, държим на това нашите клиенти да имат максимален комфорт и чувство за сигурност при пазаруване. С ReCheck този комфорт се постига лесно. Достатъчно е да допрете мобилния си телефон до етикета.“ – сподели Донка Дойчева, създател на Abébe.
ReCheck разработва своята технология от около една година и вече е в продуктивна фаза в борба с фалшифицирането на стоки, както в България, така и в Европейски Съюз. Според управителя Емилиян Енев към продукта на фирмата има засилен интерес и потенциални клиенти в различни пазарни сектори.