Въпреки предупрежденията, че тази зима ще видим ледени пързалки, изпълнение с работещи на лаптопи служители, които се страхуват да изоставят фирмата си, за да не изгубят работното си място, поне за сега истината е друга.
Ако вие обаче сте предприемач, вероятно имате малко по-различна гледна точка и знаете, че си оставате единствения човек, който истински се интересува от
вашия собствен бизнес.
А това означава, че вероятно и през зимата мислите как да разширявате дейността си, да откривате нови клиенти, запазвайки старите и да подобрявате качеството на предлаганите от вас продукти или услуги.
Все пак, ако дейността на компанията ви не е свързана с обслужване на ваканционни обекти или произвеждане на зимни стоки, вероятно през зимата отчитате по-малко работа, по-малко обаждания от клиенти и поръчки, а може би и по-малко приходи. Въпреки това предприемчивите бизнесмени могат да се възползват от спокойствието на зимния сезон и да намерят добър начин да подпомогнат бизнеса си, убедени са корпоративните консултанти от Capital Partners, които дава няколко полезни съвета как организациите
да се възползват от зимния сезон.
Capital Partners е финансова и инвестиционна компания, създадена през 2006 г. и е специализирана в кредитното финансиране и банково посредничество, стратегическо маркетинг и бизнес планиране, капиталово и дългово реструктуриране. Компанията е реализирала сделки за над 50 млн. лева за свои клиенти. Нейните експерти съветват клиентите си да не се поддават на бизнес меланхолията. Според тях най-добре е мениджърите да се насочат към дейности, които изискват по-малко усилия и свободно време, с което не са разполагали през активния сезон.
На първо място компаниите могат
да преразгледат пазарното си присъствие,
да преосмислят бизнес-практиките си и да преценят дали не е възможна промяна в бизнес-стратегията им за по-добри резултати. Зимата е подходящо и да се обърне внимание на проекти, които са отлагани и поради липсата на време. Тези идеи може да са свързани с оптимизиране на работата, навлизане в нови сегменти на пазара и дори стимулиране на служителите. Във време на криза, в каквато се намира България сега, подобно алтернативно мислене често се оказва печеливш метод за справяне с трудната икономическа обстановка.
Специалистите от Capital Partners препоръчват също да се използва по-свободното зимно време за подобряване на
комуникацията в Интернет пространството,
както и собствените системи за управление на взаимоотношенията с клиентите. Може например да се актуализира базата данни от клиенти и потенциални такива. Полезно би било да се започне изпращане на електронни писма до избрани получатели, които в по-забързаното ежедневие на активния сезон нямат време да прегледат предложенията. Блоговете, социалните мрежи и специализираните сайтове са алтернативните начини за интернет-комуникацията, които през свободното време могат
да бъдат опознати по-добре.
Подновяването на връзката с контрагенти, с които отдавна не сте имали контакт, е още един съвет от Capital Partners. Това е добра възможност за неформален разговор с партньори, за обяд или вечеря на открито. Наемането на стажанти е най-подходящо именно през зимния сезон. Те са идеални за подготвянето на нова стратегия, за промяна в пазарното присъствие и визия, както и да заместят част от персонала, докато той е в традиционната си зимна почивка.
Все пак каквито и действия за оптимизиране на дейността си да предприемат мениджърите, те не бива да забравят и
своята собствена почивка,
съветват още от Capital Partners. Тя ще им помогне да се отърсят от психическото и физическо натоварване на работното ежедневие, което ще бъде предпоставка за по-голяма креативност и нови идеи през активния сезон.
Истината е, че огромен брой собственици на малък бизнес губят ентусиазма си през първите пет години от съществуването на тяхната фирма именно поради липсата на почивка, която се отразява на тяхната креативност, мотивация и способност да вземат правилни решения. Така че в крайна сметка може би най-успешният бизнес ход, който може да направите през зимата е да се откъснете от работата поне за една или две седмици.