80 студенти и 10 преподаватели от 8 университета от София, Варна, Пловдив и Благоевград участваха тази седмица в двудневно обучение, организирано от JA Bulgaria и Нестле България. С инициативата партньорите дават старт на деветото издание на програмата за стартиращ бизнес за студенти, JA Startup.
В рамките на два дни участниците преминаха през всички основни елементи на програмата, създадена от Джуниър Ачийвмънт през 2008 г. и обновявана непрекъснато – от генериране на идея и намиране на подходящия екип, до презентация пред жури и „инвестиция“ от потенциални инвеститори.
„Предприемачество – що е то?“, „Генериране на идеи за бизнес – как?“, „Уроци от неуспехите при стартиране на бизнес“, „Твоята презентация на твоите идеи“ са част от темите в двудневното обучение, което продължава до края на днешния ден в JA Startup Hambar в „София Тех Парк“. От тази година организаторите включват и нов елемент – „founders’ corner“- активност, при която студенти, които имат предприемаческа идея, но нямат екип, с който да я реализират, могат да намерят съмишленици сред останалите участници.
„Вече близо десетилетие ние от JA работим в сътрудничество с Nestle България за развиване на предприемаческа култура и предприемчиво мислене и поведение у студентите. Поставихме началото на активно култивиране на предприемаческата екосистема много преди тя да бъде оформена като модерна тенденция в обществения живот на България. Горди сме с тази пионерска роля и се радвам, че продължаваме заедно напред – към изграждането на една по-щастлива нация от предприемчиви млади хора“, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България.
Аделина Костова, мениджър Човешки ресурси и мениджър Управленческо развитие зона EMENA в Нестле България сподели: „Нестле България е дългогодишен партньор на Junior Achievement и подкрепя като спонсор програмата Startup (Учебна компания за студенти). Инициативата дава възможност на младежите да разберат по-добре ролята на бизнеса в обществото и е в унисон с основните принципи на компанията за създаване на споделена стойност в обществото и подкрепа на младите хора в тяхната професионална реализация.
През 2013г. Нестле стартира Nestlé needs YOUth (Нестле се нуждае от младите хора), която едновременно стимулира, укрепва и развива работоспособността на младите хора. С тази програма Нестле и партньорите на компанията в „Алианс за младежта“ насочиха усилията си да осигурят готовност за работа на младите хора, независимо от степента на образование и вида на предпочитаната кариера. За да спомогне за решаването на кризата с младежката безработица в Европа, Нестле пое ангажимент за създаването на 20 000 работни места за младежи на възраст под 30 години в Европа в периода 2014-2016 г. Над 6 500 възможности за работа и обучение предоставиха Нестле заедно с партньорите от Алианс за младежта в България за периода 2014-2016 год.. Нестле групата се ангажираха за нови 230 000 възможности за работа до 2020 год. в Европа.”