73% от компаниите, инвестирали във франчайзинг бизнес, възвръщат вложенията си до края на първата година. Това става ясно от първото мащабно проучване на тема „Състояние на франчайз пазара в България”, чиито резултати бяха представени днес. Изследването е проведено сред 34 франчайзодатели и 126 франчайзополучатели, в периода между юли и септември 2009 г.
Според неговите резултати, за започване на франчайз бизнес у нас са необходими 5 900 лв., а общият брой на фирмите в България, предлагащи франчайз права за стартиране на малък и среден бизнес, надминава 80. Очаква се до края на 2009 г. търговските обекти в страната, работещи на франчайз да достигнат 2156, а в края на 2010 г. броят им да нарасне до 2900, сочи още проучването. Добрата новина е, че за периода януари – септември 2009 едва 8% от франчайзополучателите са отпаднали от бизнеса.
Като цяло повечето предприемачи у нас слабо познават възможностите за печалба от франчайзинг, убедени са авторите на проучването от franchising.bg, които са и организатори на предстоящото в София първо българско FRANCHISING EXPO. То ще се проведе на 2 и 3 ноември в хотел SHERATON. Очакват се над 2000 посетители, които ще могат да се запознаят с възможностите да започнат собствен бизнес, предлагани от над 35 международни и български франчайз вериги.
FRANCHISING EXPO 2009 ще бъде съпроводено от еднодневна конференция, в която ще участват световни франчайз специалисти и техни български колеги. Гостите на конференцията ще научат как да изберат франчайзинг и как да печелят от него. Сред лекторите са Рандъл Нелсън от FIT CURVES – деветата по големина франчайз верига в света с над 10 000 клуба за дамски фитнес в 62 страни. Бенджамин Саймън от NexCen, под чиито 6 бранда работят над 1800 обекта в 35 страни. Официален партньор на събитието е SUBWAY – франчайз №1 в света според Entrepreneur Magazine.