30 000 лв. си разделиха три НПО в конкурса за най-добър бизнес план

30 000 лв. си разделиха три неправителствени организации в конкурса за най-добър бизнес план на НПО, организиран от Фондация Български център за нестопанско право (БЦНП), Фондация Програмен и аналитичен център за европейско право (ПАЦЕП). Конкурсът е финансиран от Фондация УниКредит и фондация „Америка за България” и се подкрепя от УниКредит Булбанк и yatoto.com. Официалната церемония по награждаване на победителите се проведе на 19 февруари в Гранд хотел София. Събитието уважиха представители на бизнеса, гражданския сектор и медиите. 

За конкурса кандидатстваха 18 неправителствени организации, но на финала се класираха само 7. Те бяха избрани от жури, в чийто състав имаше представители на Фондация „Америка за България“, УниКредит Булбанк АД, Мусала Софт АД, Микрофонд АД и вестник „Капитал“.

„Смятаме, че в дългосрочен план това е начинът за една неправителствена организация да бъде устойчива“, с тези думи директорът на БЦНП Любен Панов откри церемонията по награждаване за най-добър бизнес план на НПО. Наградата за „Най-добра бизнес идея“ получи Българска хранителна банка (БХБ). БХБ помага на гладуващи хора, посредством събиране и предоставяне на дарения от храни при свръхпроизводство или нарушен търговски вид на продуктите. Тяхната идея е да създадат работилница за домашна паста. Предвидено е половината от служителите да бъдат представители на група в риск от бедност. Приготвената храна ще се предлага в специализирани магазини, три супермаркета на вериги в София, както и на място в самата работилница. Отличието и чек от 12 000 лв. връчи Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк. “Изключително скъп ни е този чек, не заради сумата, а заради високата Ви оценка. Благодарим Ви“, обърна се към организаторите Цанка Миланова, изпълнителен директор на БХБ.

Призът за „Най-голям социален ефект“ взе „Сдружение „Онкоболни и приятели“, гр. Бургас. Неправителствената организация подпомага раково болни с информация за лечение и социална интеграция. Оказва помощ на социално слаби, инвалиди и нуждаещи се от грижи.Тяхната бизнес идея е свързана с ръчно изработване на меки кукли и сувенири от екологични материали под ръководство на арт терапевт.

Според екипа на сдружението подобна дейност ще спомогне за справяне със стреса и негативните емоции, съпътстващи заболяването. Предвижда се продукцията да се реализира с помощта на Община Бургас, търговци на едро и сродни сдружения от цялата страна.„Радвам се, че оправдах доверието на екипа, който ме изпрати и че няма да се върна с празни ръце“, заяви от сцената председателят на сдружението Цонка Тодорова, след като тържествено получи чек за 12 000 лв. от Ленко Ленков, програмен директор на Фондация Америка за България.

Фондация „Конкордия България“ си тръгна с допълнителната награда на конкурса от 6 000 лв. Неправителствената организация предоставя социални услуги на деца и  младежи в неравностойно положение, идващи от проблемни семейства или директно от улицата. Идеята им е да създадат „Ателие за свещи и керамика“ за осигуряване на среда, в която младежите ще развиват трудови навици и ще създават трудова биография за представяне пред бъдещи работодатели.

И тази година служители на УниКредит Булбанк определиха чрез гласуване коя неправителствена организация да получи специалната награда на Фондация УниКредит. Бизнес идеите на пет от миналогодишните финалисти се съревноваваха за награден фонд от 10 000 лв. С първа награда и 5000 лв. си тръгна Сдружение „Прегърни ме“. Второто място и 3000 лв. взе Сдружение „Закрила, обич и вяра“.

Фондация ЕКИП взе третата награда и 2000 лв. „Подкрепяме тази програма, защото вярваме, че солидарността и стопанските инициативи трябва да вървят ръка за ръка“, с тези думи наградите връчи Анна Краверо от Фондация УниКредит, Милано.

Ятото също реши да подкрепи програмата, като предостави допълнителна награда за организацията, събрала най-много подкрепа сред потребителите на мрежата. Идеята за фермерски кошници донесе на Сдружение „Устойчиво общество“ наградата от 1000 лв.

Конкурсът за най-добър бизнес план се провежда за четвърти път. Целта му е да стимулира неправителствените организации да развиват свързана с мисията си стопанска дейност, чрез която да осигуряват средства за постигане на основните си задачи. Следващото издание на конкурса ще стартира през лятото на 2015 г. Конкурсът се организира с подкрепата на Фондация УниКредит и Фондация „Америка за България“ в рамките на проект „Ефективни подходи към устойчивостта на НПО“.

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *