191 са младите предприемачи, които подадоха документи за участие в конкурса “Награда EMPOWER за изключителни млади предприемачи”, съобщиха от организацията. Най-добрите три от тях, ще бъдат финансирани с наградния фонд на състезанието от 200 000 лева, който ще бъде разпределен, както следва: първо място – 100 00 лева, второ място – 60 000 лева, трето място – 40 000 лева.
Специален акцент в тазгодишното издание на конкурса е поставен върху връзката между бизнеса и грижата за околната среда. Предприемаческите проекти с отношение към опазването и съхранението на природата имат възможност да се борят за приза в категорията “Зелена” награда, който е в размер на 5 000 лева.
Финалното класиране в конкурса за Награда EMPOWER ще бъдe резултат от три етапа на оценяване. В рамките на около месец и половина, всеки от подадените 191 бизнес плана ще бъде оценяван от двама различни проверяващи, чиято обща оценка ще нареди бизнес плановете в класация.
Най-добрите 20 бизнес плана ще продължат във втори кръг, където ги очаква ново оценяване и подреждане във втора класация от други двама независими съдии.
Най-добрите 6 до 10 кандидати ще бъдат поканени за третия етап на оценяване в конкурса, който ще се проведе на есен. Тогава всяка от класираните бизнес идеи ще бъде представена лично от младия предприемач, на когото принадлежи, пред финалното жури. Веднага след приключването и на последната презентация, журито ще се оттегли, за да реши по какъв начин да разпредели наградния фонд от 200 000 лева. На официална церемония, в рамките на същия ден ще бъдат обявени трите най-добри проекта, както и победителят в категорията “Зелена” награда.
Конкурсът „Награда Empower за изключителни млади предприемачи” се осъществява от Фондация Empower United със съдействието на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и с подкрепата на Societe Generale Експресбанк.
Партньори на инициативата са и Фондация Моторола, CMS и AES (Ей И Ес).