12 големи маркетингови грешки в празничната шопинг кампания

За клиентите времето около Коледно-новогодишните празници е свързано с трескаво пазаруване и избиране на подаръци за най-близките. За търговците настъпва моментът за празнични оферти в стремежа им за реализиране на повече продажби. Какво е нужно за реализиране на успешна празнична шопинг кампания и какви маркетингови грешки не трябва да допускат собствениците на онлайн магазини? Ето и съветите на специалистите:

Грешка 1: Нямате план – Планирате да се провалите
Всъщност вашият маркетингов план за тези празници трябваше да стартира още през лятото, когато вие най-вероятно си прекарвахте отпуската на някой морски курорт. Но все пак по-добре късно, отколкото никога, както са казали хората – важното е да има точен план. Ето защо, захващайте се за работа още сега. Можете да използвате този списък с грешки като ръководство, което ще ви помогне в подготовката на вашата кампания.

Грешка 2: Повтаряте едни и същи празнични оферти всяка година
Докато измъквате коледната си дългогодишна украса от шкафа, не си мислете, че това може да направите и със своите стари празнични оферти. Имайте в предвид, че те ще бъдат толкова неактуални, колкото и един миналогодишен сладкиш. Така, че създайте някакви свежи идеи и нови оферти.

Грешка 3: Не изпращате поздравителни картички на клиентите си за празниците
Ако искате вашите клиенти да си спомнят за вас, първо вие им напомнете на тях за това, като ги изненадате предварително с поздравителни картички. Ние ви препоръчваме да ги изпратите в напечатан вид по пощата, като доброто старо време, вместо под формата на имейл. По този начин вие създавате личен контакт, който няма как да не бъде забелязан и оценен. Освен това вие имате идеалната възможност да добавите към нея и талон с отстъпка, каталог с празничните ви оферти, или пък някакъв малък рекламен сувенир, ей така, най-малкото да ги накарате да се почувстват задължени и да посетят вашия сайт.

Грешка 4: Нямате Празнични оферти
Само защото около празниците продажбите скачат неимоверно не е гаранция, че вашите продажбите ще се увеличат. Защо да не използвате празниците като причина, за да направите най-голямата си разпродажба на годината? Много добра роля ще изиграе идеята да прилагате безплатни рекламни сувенири към всяка покупка. Възползвайте се от факта, че хората  през този празничен период са настроени да харчат пари и им предложете своите оферти така, че те да не ги пропуснат.

Грешка 5: Да забравите за клиентите, които пазаруват в последния момент
Повече от всякога, купувачите търсят и очакват офертите ви да са в сила до края на празниците, дори и малко след тях. Още повече, че в началото на януари са заредени и няколко последователни дни на християнски празници и именни дни – постарайте се да не ги пропуснете. Ето защо, използвайте този факт като ваше предимство  и направете специалните ви предложения и отстъпки да са валидни в периода от 10 декември до 10 януари.

Грешка 6: Не актуализирате сайта си на празнична тема
Вкарването на празнична атмосфера във вашия интернет магазин говори много за фирмата ви. В очите на купувачите сайтът ви ще изглежда професионален, актуален и активен. Освен това ще отрази и настроението им – доста впечатляващо за тях, особено ако дизайна на сайта ви е оригинален и със закачлив тон. Така че, забавлявайте се и вие и бъдете креативни. Не забравяйте – сега е моментът да натрупате и повече трафик към сайта си, пускайки тематични публикации в личния си блог, обвързани с линкове към вашия сайт.

Грешка 7: Не съставяте оферти за различните таргет групи купувачи
Не фокусирайте всичките си маркетингови проекти върху най-голямата таргет група – комерсиалната, а създайте коледни оферти и за купувачите от по-специфичните сегменти. Както се казва, не се знае от къде ще изкочат големите покупки, съответно и по-големите печалби.

Грешка 8: Забравите за клиентите си, които пазаруват през мобилния си телефон
Както знаете, мобилните продажби скочиха драстично през последните няколко години, още повече – те продължават да нарастват с пълна сила и тази година. Какво означава това за бизнеса ви? Това означава, че ако вашия уеб сайт с празничните промоции, както и имейли не са оптимизирани за мобилни устройства , може да загубите доста  продажби, защото няма да достигнат до голям процент от бъдещите купувачи.

Грешка 9: Фокусирате се само върху Коледа и забравяте за другите празници след нея.
Не забравяйте, че и Нова година е празник. А след Нова година идват и другите празнични дни, за които споменахме. Това означава, че вашите потенциални клиенти ще бъдат с разнообразни предпочитания, когато избират своите подаръци, поради различните поводи и интереси. Ето защо и вашите предложения трябва да бъдат разнообразни и оригинални.

Грешка 10: Не търсите обратна информация от клиентите си
Искате ли да знаете един лесен начин какви идеи или промени е необходимо да направите за следващата година? Ами попитайте вашите клиенти. Дългата почивка през празниците е отлично време да поискате от тях обратна връзка, в която да изкажат своето мнение или препоръка . В замяна на това, може да им предложите някое интересно предложение или оферта, в знак на благодарност за времето, което са отделили за вас.

Грешка 11: Давате прекалено голям акцент на отстъпките си
Колкото погрешно е липсата на празнични оферти със специални отстъпки във вашия интернет магазин, както вече посочихме, толкова и погрешно е да акцентирате твърде много върху тях. По този начин рискувате да провалите сериозно целогодишните си печалби, защото вашите клиенти ще очакват  този период като единствения такъв, през който може да напазаруват на фантастично ниски цени. Ключът за разрешаване на този проблем, е да поддържате някакъв баланс на ценообразуване, който да подсигури целогодишно вашата печалба. Други оферти, като бонус към поръчката от типа „Купувате две получавате три!”, например, могат да бъдат точно толкова стимулиращи за клиентите ви, колкото рязкото сваляне на цените.

Грешка 12: Не създавате и не поддържате бизнес връзки
Празниците ви дават перфектен повод да се свържете и да актуализирате базата си от контакти със съдружници, партньори, потребители, клиенти или потенциални клиенти.

Източник: Affiliateforme

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *