10% от тризвездните хотели не вдигат телефоните си на рецепция, показа проучване на организацията на експерти в туризма eCommerceAcademy.net. Проучването беше проведено по повод семинара „Хотелския уеб сайт днес”, който се състоя в края на миналата седмица в Central Park Hotel – София.
„Това се случва в ситуация на недостатъчно търсене и силна конкуренция в България, когато единствено интернет и връзката по телефон са възможностите за резервация. Нуждата от интеграция на интернет техногиите е по-осезаема отвсякога” – заяви Петър Петров, търговски директор на eCommerceAcademy.net. Според него е от изключително значение хотелиерите да направят бизнеса си „clickable”, т.е. да инвестират в онлайн и иновативни маркетингови подходи. Той използва и друго метафорично обяснение за това какво е необходимо да направи браншът, за да се модернизира: „Важно е да бъдем в джоба на клиента. Буквално.” С това той даде повод за размисъл за възможностите за резервация през интернет сайта на хотела, като клиентите да могат да направят това дори през мобилния си телефон.
По време на семинара експерти от туристическия бизнес и технологиите разясниха на хорелиерите на какви модели трябва да заложат, за да инкорпорират технологиите в бизнеса си. За онлайн маркетинга във всички негови разновидности – video, SEO, социални мрежи, уеб дизайн и т.н., говори експертът от ProVideoMotion.com Владимир Кръстев. Той разкри някои тънкости, които хотелиерите могат да използват при развитието си онлайн.
Вера Генова – оперативен мениджър за София на лидера в туристическите технологии TravelStoreMaker.com и Ирена Шекерджийска – мениджър продуктово развитие в същата компания, говириха за ползите от интегрирането на онлайн резервационните системи на сайтовете на хотелите, така че за клиентите да се създаде допълнителна възможност за извършване на всякакъв тип резервации. С това ще бъде разнообразено и портфолиото от „concierge” услуги, които хотелите могат да предлагат.
Основни партньори на eCommerceAcademy.net за семинара бяха Central Park Hotel – София, където се проведе събитието и софтуерната компания Хюгин Сведа България – официален представител на Майкрос Фиделио за България. Повече информация е достъпна на адрес: http://www.ecommerceacademy.net/tour.html.