Когато правите бизнес план, бъдете кратки и ясни, покажете, че познавате материята, в която ще развивате своя бизнес и се поставайте да покажете, че той рано или късно ще започне да печели! Има три вида потребители на бизнес планове – инвеститорите и всички онези, от които искате пари, вие самите и екипа ви. Бъдете наясно за кого пишете вашия бизнес план!

Това бяха част от съветите, които получиха младите кандидат – предприемачи на открития семинар на тема: Ефективните бизнес планове. Събитието беше организирано на 10 май от Фондация Empower и бе последната от поредицата срещи, предшестващи тазгодишния конкурс Награда Empower за изключителни млади предприемачи. В неговите рамки всеки желаещ ще може да кандидатства с бизнес план и да спечели една от шестте парични награди (50 000 лв. за първо място и пет втори места по 30 000 лв.).

Първоначално пред публиката се изправиха победителите от миналогодишното издание на конкурса, след което срещата продължи с открита дискусия, с участието на Бистра Кирова, главен изпълнителен директор на БМ Лизинг, Иван Христанов, председател на СД Кронос Рикъвъри Мениджмънт, Дилян Павлов, основател и управител на Нетейдж БГ, Венета Илиева, основател и изпълнителен директор на Клуб 50+, както и Томас Хигинс, председател на Фондация Empower.

Важно е да създадете нещо преди да кандидатствате за пари, убеден е Кирил Митов от Училище по роботика Robopartans, което спечели втората награда Empower през миналогодишното издание на конкурса. Според него трябва да се опитва, въпреки че е трудно преди да сме намерили финансиране. Като други важни причини за успеха му в предишния конкурс, той посочи доброто планиране и силното представяне пред журито. „Много помага, ако имате един робот, който да разсмива журито“ – добави Кирил полу шеговито, полу насериозно.

Прекалено много от бизнесплановете, кандидатствали през миналата година, са били насочени към дейност в онлайн сферата и се е получило пренасищане, споделиха още лекторите на събитието във вторник. Те се съгласиха, че интернет често позволява стартиране на бизнес с по-малко средства, но добавиха, че за успеха на един бизнес план в конкурса Empower, е важно той да е и малко по-различен.

Друг много важен фактор са самите хора, които кандидатстват, категорични бяха гостуващите на семинара предприемачи. Те изразиха съжаление, че в миналогодишния конкурс е имало предложения, в които цели абзаци са били копирани от Интернет. Не е добра идеята младите предприемачи да се занимават с няколко проекта едновременно, добавиха още лекторите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *