Бумът на франчайзинг пазара продължава
Бумът на франчайзинг пазара, който се наблюдава през последните години, продължава и през 2010 г. От края на 2007 г. до днес броят на компаниите, предлагащи франчайз у нас се е увеличил четири пъти. Изследването от 2009 г. прогнозираше, че към края на 2010 г. 138 компании ще предлагат франчайз в България. Тези очаквания бяха надхвърлени и в момента 198 франчайза, предлагат на независимите предприемачи възможности за започване на собствен бизнес чрез закупуване на франчайз. 64 % от тях са български компании, а 72% от тях са на пазара от повече от 5 години, заяви днес управителят на Franchising.BG Светослав Билярски.
Той представи второто изследване на франчайзинг пазара, проведено от консултантската компания. Целта му е да установи статуса на франчайзинга в България, какви са актуалните предизвикателства пред него, как му влияе икономическата криза, какви са перспективите и очакванията на предприемачите за бъдещето на франчайзинга.
Повечето от кандидатите, които търсят франчайз са действащи предприемачи. Те искат да се насочат към нов бизнес или се стремят към допълнителен бизнес. Все още служителите и инвеститорите са сравнително по-слабо активни в търсенето на франчайзи. Развитието на интереса към франчайзинга на тези две групи (настоящите служители и крупните инвеститори) предполага още по-силното развитие на франчайз веригите в България.
Процесът на пренасочване на предприемачи от засегнатите от кризата сектори към франчайзинг бизнеси продължава да се засилва. Те разполагат с капитал и бизнес опит, но им липсва необходимото ноу-хау, което обикновено се изгражда с години. Главната причина франчайзингът да е сред най-предпочитаните от тях варианти е, че той предлага наготово технологията за водене на бизнеса и е свързан с много по-кратки срокове и по-малко рискове.
Като най-голяма възможност за развитие на франчайзинга все още се отбелязва наличието на голям брой неразработени франчайз ниши - главно в сферата на услугите и в търговията на дребно, където съществуват цели браншове, в които не се предлага нито един франчайз (за разлика от България в САЩ можете да започнете самостоятелен бизнес в категории като: химическо чистене, ремонти по домовете, детски занимални, счетоводни къщи и т.н.).
Още: новини, франчайз, изследване, бизнес, предприемачи
-
Събития
Русенски младежи ще се докоснат до програмирането и блокчейн технологиите
Успешни професионалисти ще запознаят тийнейджърите с дигиталните технологии и с възможностите за кариера в сектора
-
Интервю
NFT e липсващият елемент в дигиталното изкуство (интервю)
Интервю с Калоян Тошев MZK, първия български артист с успешна NFT кампания
Анкета на деня
Доволни ли сте от стартъп финансирането по JEREMIE?
Производство и ремонт на авторадиатори Сливен
efbet
кърти чисти извозва софия
кърти чисти извозва
Онлайн казино Palms