Пазарът за сливания и придобивания догодина ще подскочи
Оптимизмът сред бизнеса нараства по отношение на бъдещи сливания и придобивания. 57% от компаниите твърдят, че е възможно или много вероятно да придобият друг бизнес през следващите 12 месеца. Това е почти двойно в сравнение с едва 33% отговорили положително преди шест месеца. Това са данните от проучване сред над 800 бизнес лидери, направено от Ernst & Young. 47% от участниците очакват да пристъпят към действие през следващите шест месеца. Миналия ноември едва 25% споделиха подобни намерения.
Второто издание на барометър Capital confidence, проведено в края на март, отбелязва, че 76% от компаниите са съсредоточили усилията си върху генериране на растеж на бизнеса си. Преди 6 месеца 56% мислеха за това. Доверието в кредитните институции също се възвръща - 62% очакват финансиране за големи проекти и сделки през следващите 12 месеца.
Пип Макрости от консултантския отдел по сделки в Ernst & Young споделя: „Наблюдаваме компании с повишена ликвидност, които са по-склонни да придобиват бизнеси, да сключват сделки, които са били отлагани. Проучването показва, че сега съществуват повече потенциални купувачи отколкото продавачи. Това дава основание да се смята, че ще нараснат ‘неприятелските’ подходи.”
Връщане на доверието в икономическата стабилност
61% от участниците в анкетата заявяват, че очакват кризата да приключи в техния сектор до 12 месеца, а 49 % - до 6 месеца.
Представителите на автомобилния бранш са най-оптимистично настроени, че в сектора предстои растеж. 81% от участниците в проучването смятат така. За разлика от тях само 59% от бизнес лидерите в енергийния сектор се надяват той да отбележи растеж. Въпреки това, именно фирмите от енергийния и фармацевтичния сектори са най-ориентирани към сливания и придобивания в близко бъдеще. 69% от петролните и газовите компании заявяват стремеж да продават бизнеси или да излизат от инвестиции през следващите 6 месеца.
Интеграцията след сделката е от решаващо значение. 77% от лидерите смятат откриване на синергия и реализация на транзакцията за висок приоритет. Това донякъде може би се дължи на признаване на грешки в миналото. Почти една трета (32%) от запитаните определят последната си завършена транзакция като неотговаряща на очакванията или смятат, че не са проследили в детайли резултата от нея.
„Сделката и целият процес еволюира”, споделя Макрости. „Повече време и внимание се отдава на потенциалните сливания, както и на оценката на бъдещ пазарен потенциал. Процесът по интеграция се нуждае от дисциплина и по-добра прозрачност от страна на продавача . Това е от особено значение за бъдещите печалби вследствие на придобиването на бизнес. Наблюдаваме как инвеститорите все повече се съсредоточават върху стойността, която искат да постигнат след сделката.”
На фона на увеличения оптимизъм се наблюдават значителни предизвикателства, с които бизнесът ще трябва да се справи. Например, 58% от компаниите се нуждаят от рефинансиращи заеми или друг дълг през следващите 4 години.Това означава, че достъпът до капиталови пазари остава решаващо условие за постигане на резултати.
Макрости допълва: „Добрата форма на оперативната дейност и ественото управление на оборотния капитал стават напълно задължителни. Дори и нуждата от оперативно реструктуриране да се е понижила, все още над една трета от компаниите (35%) се нуждаят от реструктуриране на своята основна дейност.”
Въпреки всичко, от резултатите е ясно, че повечето компании са научили ценни уроци по време на рецесията. 86% от отговорилите са преразгледали и подобрили процесите, свързани с оборотния капитал. 54% от тези подобрения са били тактически и краткосрочни, т.е. текущата дисциплина си остава нужна.
Като цяло, проучването показва, че компаниите, които са взели мерки навреме и продължават своевременно да се адаптират към новата динамика, изпреварват конкуренцията си и са поставили основите за изкачване на лидерски позиции на пазара. „Начинът, по който компаниите управляват капитала си днес, ще определи конкурентоспособността им утре.”, заключва Макрости.
За проучването
Проучването Capital confidence barometer на Ernst & Young е извършено сред 800 лидери на големи компании по света. Целта на Барометъра е да очертае корпоративното доверие в икономическите перспективи, да изясни главните приоритети за бизнеса през следващите 12 месеца и да определи чрез какви практики по отношение на капитала тези компании ще изградят конкурентните си предимства в световната икономика. Това проучване е второ след изданието през ноември 2009.
За Ernst & Young
Ernst & Young е световен лидер в сферата на одита, данъчните и финансовите консултации и сделки. 144 000 служители на Ernst & Young по целия свят са обединени от споделени ценности и безкомпромисна отдаденост на качеството. Това, което ни отличава, е начинът, по който помагаме на служителите си, на клиентите и на по-широки общности да достигнат своя потенциал.
Ernst & Young е част от глобалната организация на компании – членове на Ernst & Young Global Ltd., всяка от които е самостоятелно правно дружество. „Ernst & Young Global Ltd. e дружество с ограничена отговорност регистрирана във Великобритания, която не предоставя услуги на клиенти.
Още: криза, Young, Ernst, брой 22, проучване, рецесия
blog comments powered by Disqus-
Събития
Русенски младежи ще се докоснат до програмирането и блокчейн технологиите
Успешни професионалисти ще запознаят тийнейджърите с дигиталните технологии и с възможностите за кариера в сектора
-
Интервю
NFT e липсващият елемент в дигиталното изкуство (интервю)
Интервю с Калоян Тошев MZK, първия български артист с успешна NFT кампания
Анкета на деня
Доволни ли сте от стартъп финансирането по JEREMIE?
Производство и ремонт на авторадиатори Сливен
efbet
кърти чисти извозва софия
кърти чисти извозва
Онлайн казино Palms